ارسال بیش از 3700 اثر به نهمین جشنواره فارابی/حضور آثاری از کشور های آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، روسیه، عراق و مصر

رئیس دبیرخانه نهمین جشنواره بین المللی فارابی گفت: در بخش داخلی سه هزار و ۶۳۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین میرزایی صبح امروز در نشست خبری در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: فراخوان نهمین جشنواره بین المللی فارابی ویژه علوم انسانی از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و در بخش داخلی سه هزار و ۶۳۰ اثر به این جشنواره ارسال شد. مهلت ارسال آثار برای بخش بین الملل این جشنواره تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد و نهمین جشنواره بین المللی فارابی زمستان امسال برگزار می شود.

وی تاکید کرد: برای دریافت آثار کیفی در بخش داخلی مکاتباتی با مدیران گروه های آموزشی رشته های مختلف علوم انسانی در دانشگاه های سطح یک کشور داشتیم، همچنین با دانشگاه ها، ناشران و انجمن های علمی نیز مکاتبه داشتیم تا آثاری که کیفیت لازم را دارند به این جشنواره معرفی کنند.

میرزایی عنوان کرد: نهمین جشنواره بین المللی فارابی از نظر دریافت آثار در بخش داخلی رتبه دوم را در میان دوره های گذشته کسب کرده و جشنواره هشتم بیشترین آمار آثار ارسالی را به خود اختصاص داده بود.

وی تاکید کرد: گروه فلسفه، کلام، اخلاق و ادیان بیشترین آثار جشنواره نهم را به خود اختصاص داده است که در مجموع ۵۲۵ اثر برای این گروه ارسال شده است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: گروه فقه، اصول، قران و حدیث نیز با ۴۵۰ اثر رتبه دوم دریافت آثار را در این جشنواره به خود اختصاص داده است.

میرزایی اظهار داشت: از میان آثار دریافتی در بخش داخلی ۶۰ درصد آثار مربوط به افراد حقیقی و ۴۰ درصد آثار مربوط به افراد حقوقی بوده است.

وی عنوان کرد:بیشترین تعداد آثار دریافتی در این جشنواره در قالب کتاب بوده است که هزار و ۸۷۰ اثر را به خود اختصاص داده است. پایان نامه های کارشناسی ارشد، رساله های دکتری و طرح های اختتام یافته پژوهشی در رتبه های بعدی قرار دارند.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: از هشتمین جشنواره بین المللی فارابی با محدود کردن برگزیدگان این جشنواره مفهوم نخبگی را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دادیم.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی افزود: برای بخش بین الملل نهمین جشنواره بین المللی فارابی با سفارتخانه های فعال در ایران و دانشگاه های معتبر بین المللی که در حوزه علوم انسانی فعالیت می کنند، مکاتبات و مذاکراتی انجام دادیم.

میرزایی تاکید کرد: همچنین با رایزن های علمی و فرهنگی ایران در کشورهای دیگر نیز مذاکراتی انجام دادیم تا این جشنواره را معرفی کرده و آثار مرتبط با حوزه علوم انسانی در زمینه اسلام شناسی و ایران شناسی را به این جشنواره معرفی کنند.

وی گفت: تاکنون از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، روسیه، عراق و مصر به این جشنواره اثر ارسال شده است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: نهمین جشنواره بین المللی فارابی زمستان سال جاری برگزار خواهد شد که پیش بینی می کنیم فرآیند داوری آثار تا پایان پاییز به اتمام برسد.

میرزایی در پایان تاکید کرد: موضوع علوم انسانی و علوم اسلامی به هم تنیده است و بخشی از مشارکت کنندگان ما در این جشنواره را طلاب حوزه های علمیه تشکیل می دهند که آنها در زمینه های علوم انسانی اسلامی فعالیت می کنند.

200

کد خبر: 806629

وب گردی

وب گردی