شهر دانایی پروژه‌ای جهانی، اعلام آمادگی دانشمندان خارجی

اردو و نشست سه‌روزه فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی سراسرکشور با حضور مسئولان و ده‌ها اندیشمند دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، این نشست با حضور دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه فیروزکوه، حجت الاسلام ایلکا از معاونان وزارت اطلاعات، حجت الاسلام دکتر علی اصغر رستمی رئیس واحد فیروزکوه و ده‌ها نفر از اندیشمندان، نخبگان و استادان عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان سراسر کشور آغاز شد.

رستمی در مراسم افتتاحیه این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز با درخشش نخبگان علمی با یک جهش چشمگیر رو به رو شده است و این جهش را مدیون مدیریت صحیح و پویای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در سالیان اخیر هستیم. از دکتر کریم زارع به عنوان یکی از چهره های علمی، مدیریتی دانشگاه و از بنیانگذاران این مجموعه قدردانی می کنیم.

وی تاکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در این موقعیت عظیم ملی و جهانی قرار دارد و این راه باید با همت شما اندیشمندان جوان تداوم پیدا کند.

امام جمعه فیروزکوه نیز از زحمات ارزنده مدیریت دانشگاه و باشگاه پژوهشگران جوان تشکر کرد و گفت: عزت امروز ایران اسلامی در بعد جهانی، نتیجه زحمات دانشمندان جوان ماست. از مسئولان دانشگاهی می خواهم بیش از پیش از نخبگان دانشگاهی حمایت کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی هم با قدردانی از مسئولان گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تلاش دارد تا با اتکای به اندیشمندان جوان این دانشگاه مردمی را جهانی کند و اکنون توانسته بخش عمده ای از راه را طی کند.

زارع با اشاره به نخبگان دانشگاهی حاضر اظهار کرد: امروز در جمع ما دانشمند جوانی حضور دارد که بیش از 25 اختراع ثبت شده دارد، امیدواریم که این نشست فرهنگی بتواند در حرکت سازنده باشگاه پژوهشگران جوان تاثیر مثبت و سازنده داشته باشد.

وی افتتاح و ایجاد شهر دانایی در واحد فیروزکوه را یک کار بزرگ و اقدام تاریخی خواند و تاکید کرد: احداث این شهر که می تواند در همه رشته های فنی، مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی، نخبگان را در دل خود جای دهد به معنای واقعی یک جهش علمی، پژوهشی و اقتصادی است که با همت مسئولان واحد فیروزکوه محقق می شود.

این استادتمام دانشگاه تاکید کرد: حتی دانشمندان خارجی از دانشگاه های جهان امروز اعلام آمادگی کرده اند تا برای تکمیل پروژه شهر دانایی وارد کار شوند و از این حیث احداث شهر دانایی یک پروژه جهانی است.

وی آرزوی صدها ساله دانشمندان ایرانی را در راستای ایجاد یک شهر با زیرساخت های علمی و پژوهشی را در این مجموعه خلاصه دید و تاکید کرد: همت مجموعه های دانشگاهی و علمی باید حمایت از ایجاد این شهر دانش محور و علم محور باشد. ما در شهر دانایی می خواهیم سخن حضرت امام (ره) مبنی بر دانشگاه کردن ایران را محقق کنیم.

زارع از همه میهمانان، اندیشمندان و مسئولان خواست تا در مراسم افتتاحیه این شهر دانش محور با عنوان شهر دانایی حضور و مشارکت داشته باشند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در ادامه به بیان دستاوردهای این مجموعه علمی در سالیان اخیر پرداخت.

سپس یکی از مخترعان جوان و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان استان مازندران که در جلسه حاضر بود به تشریح اختراعات و فعالیت های خود پرداخت.

محمدرضا نجاتی مقدم که با همکاری برادرش حسین نجاتی مقدم عضو باشگاه واحد ساری در مدت 7 سال توانسته است مدال نقره ارشمیدس درسال 2009 ، مدال برنز مسابقات رومانی در2010 ، مدال نقره مسابقات جهانی سوئیس در 2011 ، مدال نقره مسابقات جهانی فرانسه در 2012 ، مدال نقره مسابقات جهانی آلمان در 2013 و مدال نقرع مسابقات جهانی کامپیوتر تایوان در 2014 ، مدال برنز مسابقات دانشجویی سراسر کشور در سالهای 90 ، 91 و 93 ، مقام دوم مسابقات علمی بسیج کشور و دارنده 13 اختراع کشوری و افتخار ثبت اختراع در روسیه در سال 2009 را کسب کند.

وی با تاسیس یک شرکت دانش بنیان توانسته است در 4 موضوع ایده را تبدیل به اختراع اقتصادمحور کند. این 4 موضوع عبارتند از 1- ساخت اولین چک کالر ( تشخیص رنگ شدگی خودرو ) در کشور . 2- ساخت اولین هدست داوری در فوتبال ، 3- ساخت اولین دستگاه امتیاز دهی در مسابقات تکواندو ، 4- ساخت اولین پرتایل تبلیغانی الکترونیکی در کشور.

نجانی برنامه های آتی شرکت دانش بنیان خودشان را در دو محور عنوان کرد: 1- ساخت اولین جایگاه هوشمند که می تواند ضمن نصب در پارک ها و شهرهای فن آوری یک تحول اساسی در هوشمند سازی فضای این پاک های علمی ایجاد نماید . 2- طراحی نرم افزار هوشمند فضای کسب کار در جهت تسهیل ارتقای هوشمندسازی محیط های دانشگاهی برای نخبگان علمی پارک های فن آوری .

در پایان بخش اول این نشست مقرر شد ادامه جلسات در ساعات و روزهای آتی و در قالب کارگروه های تخصصی ادامه پیدا کند.

200

کد خبر: 806656

وب گردی

وب گردی