تبعیض جنسیتی در انستیتوهای علمی آمریکا/ شکایت دو دانشمند زن

چند تن از زنان دانشمند یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین انستیتوهای علمی آمریکا به دادگاه علیه وجود نگاه تبعیض آمیز جنسیتی در این نهاد شکایت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، مجله ساینس در گزارشی نوشت: این دو دانشمند زن در زمره چهره های مطرح علمی آمریکا به شمار می آیند و حالا علیه انستیتو سالک که در عرصه مطالعات زیست شناسی فعالیت دارد به دادگاه شکایت کرده اند.

آنها در شکایت خود اعلام کردند که تبعیض جنسیتی در انستیتو سالک موضوعی رایج و طولانی مدت است.

انستیتو سالک به عنوان یک نهاد معتبر علمی و مستقل در کالیفرنیای آمریکا واقع شده است که ۵۷ سال پیش و توسط یوناس سالک، کاشف واکسن فلج اطفال راه اندازی شد.

دو دانشمند زنی که این روزها به چهره خبرساز جامعه علمی آمریکا تبدیل شده اند در دادخواست خود که به دادگاه عالی کالیفرنیا در سن دیگو ارایه شده تقاضای دریافت غرامت به دلیل لطمات وارد شده از انستیتو سالک شده اند.

ویکی لاند بلد ۶۴ ساله از دانشمندان زیست شناس انستیتو سالک محسوب می شود که ۱۴ سال سابقه همکاری با این نهاد را دارد.

همچنین کاترین جونز ۶۲ ساله که در زمینه ژنهای سرطان و HIV فعالیت دارد از جمله قدیمی ترین دانشمندانی است که با انستیتو سالک همکاری دارد. او از سال ۱۹۸۶ با این مرکز در ارتباط بوده و به تحقیقات خود ادامه داده است.

لاند بلد در خصوص جو موجود در انستیتو سالک می گوید: بهتر است عنوان «باشگاه پسرهای پیر» را به این انستیتو بدهیم. اینجا محیط کاری خشنی برای زنان دانشمند است.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 806662

وب گردی

وب گردی