افزایش مهاجرت جمعیت خلخال را به ۸۶ هزار نفر کاهش داد

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل مهاجرت بی‌رویه که اغلب به دلیل نبود فرصت‌های شغلی و اشتغال در منطقه بوده در حال حاضر جمعیت شهرستان خلخال به ۸۶ هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، بشیر خالقی پیش از ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران طرح غیرمتمرکز فرش دستباف در خلخال اظهار داشت: طرح تولید غیرمتمرکز فرش دستباف به عنوان پایلوت استان اردبیل در خلخال و با همکاری و سرمایه‌گذاری هلدینگ چند شرکت معتبر فرش دستباف کشور در شهرستان خلخال اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال و کارآفرینی پایدار برای بیش از یک هزار نفر از افراد بیکار در این شهرستان دانست و گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار نفر در سطح شهرستان خلخال در زمینه بافت فرش دستباف فعالیت دارند که اجرای این طرح می‌تواند در ساماندهی بافندگان فرش در منطقه نقش به‌سزایی داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بافندگان فرش و کارگاه‌های تولید فرش دستباف در شهرستان خلخال بیان کرد: اجرای طرح تولید غیرمتمرکز فرش دستباف در این شهرستان می‌تواند بسیاری از مشکلات بافندگان فرش در این منطقه را برطرف کرده و زمینه‌ساز افزایش تولید و اشتغال شود.

خالقی افزود:‌ بازاریابی فروش فرش دستباف استفاده از نقشه و رنگ روز و مورد درخواست مشتریان داخلی و خارجی و تهیه مواد اولیه از جمله مشکلات کارگاه‌های تولید فرش در این منطقه بوده که انتظار می‌رود اجرای این طرح بتواند این مشکلات را برطرف کند که برای تحقق آن باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا این امر زمینه‌ساز رفع بخشی از مشکلات اشتغال در شهرستان شود.

وی در مورد کاهش جمعیت شهرستان خلخال تصریح کرد: به دلیل مهاجرت بی‌رویه که اغلب به دلیل نبود فرصت‌های شغلی و اشتغال در منطقه بوده در حال حاضر جمعیت شهرستان خلخال به 86 هزار نفر کاهش یافته که این معضل اساسی برای شهرستان بوده و نیازمند برنامه‌ریزی و اهتمام جدی همه‌ جانبه است.

901

کد خبر: 806702

وب گردی

وب گردی