علوی :آقایان متوجه شده اند که دکتر ولایتی اهل معامله نیست

مدیرعامل خبرگزاری بسیج تاکید کرد : دکتر ولایتی یک آدم انقلابی، متدین و امتحان پس داده‌ است و نحوه مواجه شان با جریان فتنه و برانداز در حوزه علم و دانشگاه کاملا مشخص  است و آقایان متوجه شده اند که  ایشان برسر این مسایل اهل معامله‌ کردن نیستند .

سید حسین علوی مدیر عامل خبرگزاری بسیج در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز و اشاره به کارشکنی های وزارت علوم در قبال تغییرات اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی اظهارداشت : مساله دانشگاه برای جریان برانداز، از براندازی اصل نظام جمهوری اسلامی مهمتر است یعنی به این اندازه که این جریان برای حفظ جریان سکولاریسم و لیبرالیسم در دانشگاه حساس هستند، نسبت به براندازی نظام جمهوری اسلامی حساسیت ندارند.

وی با اشاره به باطل شدن بورسیه برخی دانشجویان توسط وزارت علوم در دولت یازدهم بیان کرد: چرا در اولین روزهایی که این دولت روی کار آمد چند هزار دانشجوی بورسیه که آینده هیات علمی این کشور را تشکیل می دادند را هوا کرد و امکان ورود آنها به عرصه هیات علمی را گرفتند دلیلش کاملا روشن است؛ اگر اینها به هیات علمی کشور راه پیدا می کردند ما شاهد تغییر فاحشی در ترکیب هیات علمی ها بودیم.

مدیر عامل خبرگزاری بسیج ابراز داشت : می خواهم از اصطلاح شفافی اینجا استفاده کنم، شاید هم برخی خوششان نیاید اما بدون تعارف به عنوان کسی که حداقل بیش از یک دهه از عمرش را در این دانشگاه‌ها گذرانده می‌گویم که متاسفانه با پدیده‌ای در کشور تحت عنوان مافیای هیات علمی مواجه هستیم.

وی نسبت به مسئله مافیای هیات علمی در کشور هشدارداد و اظهار داشت: آن کسانی که آمدند وبا بورسیه‌ها برخورد چکشی کردند به دنبال آن بودند تا مافیای هیات علمی در بزنگاه‌ها از انقلاب حمایت نکند.

علوی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مافیای هیئت علمی افراد خاصی هستند یا خیر تصریح کرد: مافیای هیات علمی یعنی جریان غرب زده ای که ممکن است در صورتشان ریش داشته باشند، چادر برسرشان داشته باشند اما اسلامی و انقلابی فکر نکنند و یا مسائل انقلاب را درک ‌نکنند حتی ممکن است حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه هم باشند اما مصالح مردمشان را در نظر نگیرند.

مدیر عامل خبرگزاری بسیج با اشاره به کارشکنی هایی که در قبال اقدامات اصلاح گرایانه دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد شکل گرفته است اظهار داشت: دکتر ولایتی یک آدم انقلابی، متدین و امتحان پس داده‌ است و نحوه مواجه شان با جریان فتنه و برانداز در حوزه علم و دانشگاه کاملا مشخص است و آقایان متوجه شده اند که ایشان برسر این مسایل اهل معامله‌ کردن نیستند .

وی با بیان این که دانشگاه آزاد تا چند سال پیش حیاط خلوت جریان برانداز بوده است افزود: الحمدالله امروز روزنههای امید در این دانشگاه قابل رویت است و برخی این تحول را می‌بینند و احساس خطر کردند و چاقو هایشان را برای دانشگاه آزاد تیز کرده اند.

علوی افزود: دانشگاه آزادی که تا دیروز حلوا حلوایش می‌کردند، امروز دست گذاشتند رویش و می‌گویند فلان رشته باید حذف بشود و هیات علمی باید امتیازش لغو بشود و همین طور پیش برود فردا دست روی چیزهای دیگر می‌گذارند و می‌گویند فلان قدر دانشجو نباید بگیرید.

وی دو دلیل را برای رویارویی وزارت علوم با دانشگاه آزاد ذکر کرد و اظهار داشت: دلیل اول احساس خطری است که بعد از روی کارامدن آقای روحانی در حوزه علم شده اما متاسفانه جریان انقلاب متوجه این مطلب نشد؛ 4سال پیش روزی که مقام معظم رهبری در مراسم افطاری با اساتید فرمودند که" آمدن با دانشجویان بورسیه برخورد کردند، ظلم کردند و خلاف قانون و اخلاق بود و ادعای اخلاق می کنند" آن موقع جریان انقلاب خواب بود آنها رفتند به مسائل ریاست پرداختند و دعواهای سیاسی را اولویت قرار دادند.

مدیر عامل خبرگزاری بسیج اضافه کرد: آن روز اگر ما در مقابل این جریان وقیح می‌ایستادیم امروز کارشان به جایی نمی‌رسید که در مقابل بزرگترین دانشگاه در خاورمیانه یعنی دانشگاه آزاد بایستند .

علوی خاطر نشان کرد: اصلی ترین دلیل این مناقشات خود دکتر ولایتی است زیرا فکر می کنند که ایشان آمده است تا فرمان از دست شان بگیرد .

302

کد خبر: 806708

وب گردی

وب گردی