27 تیرماه؛ آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد /تمام رشته های قرار گرفته  بر روی سایت سنجش قانونی و قابل انتخاب است

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:رشته های دانشگاه آزاد با هماهنگی که با وزارت علوم داشتیم و براساس مصوبه قانونی در معرض انتخاب داوطلبان قرار داده شده و هر رشته‌ای که در سامانه مرکز سنجش پذیرش و  آموزش کشور قرار دارد رشته قانونی و قابل انتخابی است.

دکتر علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی،در خصوص مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد اظهار کرد: مهلت انتخاب رشته واجدین شرایط در آزمون کارشناسی ارشد سال 96 دانشگاه تا پایان وقت روز سه شنبه 27 تیرماه از طریق سامانه www.azmoon.org دانشگاه آزاد اسلامی ادامه دارد و علاوه بر انتخاب رشته، این امکان هم وجود دارد داوطلبانی که قبلا انتخاب رشته کردند بدون اینکه پرداخت جدیدی داشته باشند انتخاب رشته‌ خود را مجددا ویراش کنند؛ نکته مهم این است که آخرین ویرایش آنها ملاک قرار می‌گیرد. توصیه ما به داوطلبان این است که زمان را از دست ندهند و به ساعت‌های تا پایان روز سه شنبه انتخابات را موکول نکنند.

او در ادامه به تعداد افراد پذیرفته شده در این مقطع اشاره کرد و افزود: امسال برای دو نیم سال مهر و بهمن ماه حدود 160هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش خواهیم داشت که بخشی از آن ها از طریق داوطلبان شرکت کننده در آزمون سازمان سنجش و بخش دیگر ظرفیت‌ استعدادهای درخشان و ممتازین مقطع کارشناسی هستند.

علوی فاضل در خصوص اختلافات به وجود آمده با وزارت علوم ادامه داد: به حمدالله با ورود خوبی که مجلس شورای اسلامی به این موضوع داشت و همین طور پیگیری هایی که با همکارانمان در وزارت علوم داشتیم موضوع حل شده است و ما دیگر نگران رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیستیم، اما به داوطلبان توصیه می کنیم خودرا درگیر مسائل اداری و گذارا نکنند و انتخاب رشته خود را با اطمینان انجام دهند و از طرف دانشگاه آزاد اسلامی این قول را می دهیم که در هیچ رشته‌ فاقد مجوزی پذیرش دانشجو نخواهیم داشت.

او افزود: کد رشته‌هایی که وزارت علوم اعلام کرد که نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد حدودا 2هزار و 900 رشته محل بود که از این تعداد 1500 رشته محل مجددا از طرف وزارت علوم تایید شد و مابقی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی و آنچه در دفترچه آزمون است نیز همگی دارای مجوز قانونی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: این ارزیابی که وزارت علوم انجام می‌دهد، یک ارزیابی مستمر است و غیرعادی نیست اما انتخاب رشته ما براساس رشته‌های دارای مجوز است.

او در ادامه با بیان اینکه تمام رشته های دانشگاه آزاد با مجوز وزارت علوم خواهد بود تصریح کرد: رشته های دانشگاه آزاد با هماهنگی که با وزارت علوم داشتیم و براساس مصوبه قانونی در معرض انتخاب داوطلبان قرار داده شده و هر رشته‌ای که در سامانه مرکز سنجش پذیرش و آموزش کشور قرار دارد رشته قانونی و قابل انتخابی است. اگر در رشته‌ای پذیرش دانشجو انجام شد داوطلبان این اطمینان را داشته باشند که حتما پذیرش آن ها قانونی است و انتخاب رشته‌شان براساس انتخابی است که در سامانه است و مسائلی اداری و مکاتبات و پیگیری هایی که است این امکان را می‌دهد که ما کاری را خلاف ضوابط و قانون و چارچوب انجام نخواهیم داد.

او عنوان کرد:همان طور که دکتر ولایتی ریاست هیات موسس و ریاست امنای دانشگاه در مصاحبه خود اشاره کرد؛ ما مجوز قانونی برای همه رشته‌های دانشگاه داریم اما در عین حال تبادل نظر و کار کارشناسی را هم با وزارت علوم و با مجلس شورای اسلامی ادامه می‌دهیم .

علوی فاضل خاطرنشان کرد: در هفته گذشته تایید 1500 اعلام شد و همکاران در حوزه آموزشی دانشگاه جلسات مستمری دارند می‌گذارند. مستمراتی که وزارت علوم نیاز داشته ارایه دادیم و نقصی در ارایه‌های خود نداریم بعلاوه مجوزهای قانونی و مصوب مجلس را هم داریم و تمام این رشته در سامانه قرار گرفته اند. البته ریاست دانشگاه دکتر نوریان اعلام کردند چنانچه در ارزیابی‌هایمان صلاح را بر این بدانیم که برای برخی رشته محل‌ها پذیرش نداشته باشیم اعلام می کنیم. بنابراین تا امروز تمام رشته‌هایی که روی سامانه قرار دارد مجوز دارد و داوطلبان و خانواده‌هایشان نگران نباشند.

او عنوان کرد: براساس قانون تمام درخواست هایی که برای ایجاد کد رشته دانشگاه آزاد اسلامی و یا سایر دانشگاه‌های کشور می شود به شورای گسترش وزارت علوم یا وزارت بهداشت ارسال می‌شود. البته قانونگذار در مجلس شورای اسلامی قانونی را در سال 67 تصویب کرد و مجددا در سال 93 قانونی بودن آن را ابلاغ کرد. به این ترتیب اگر شورای گسترش به هر دلیلی رشته‌ای را در محل بررسی‌های خود کنار بگذارد قانونگذار این تصویب رشته را به کمیته 3 نفری متشکل از نماینده شورای انقلاب فرهنگی، نماینده وزارتین و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی واگذار می کند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعضا اختلاف نظرها و گاهی برداشت‌های سلیقه‌ای از قانون در جامعه انعکاس خوبی پیدا نمی‌کند و این نگرانی و ناامیدی برای دانشجویان، خانواده‌هایشان و همچنین داوطلبان خواهد بود.

200/202

کد خبر: 806727

وب گردی

وب گردی