تغییرات در همه بخش‌ها از جمله بخش صنعت معطل هیچ عنصری نمی‌ماند

استاندار مرکزی با بیان اینکه تغییرات در همه بخش‌ها از جمله بخش صنعت قطعا معطل هیچ عنصری نمی‌ماند، خواستار نقش آفرینی دانشگاهیان در تحقق تغییرات صنعتی یا همان انقلاب صنعتی در استان شد.

به گزارش ایسکانیوز محمود زمانی قمی در سومین کنفرانس بین المللی انقلاب چهارم صنعتی که به صورت همزمان در اراک، اصفهان و تبریز در حال برگزاری است، گفت: تحولات عظیم و تغییرات اساسی در بخش صنعت اتفاق افتاده و این تغییرات به حدی مختلف و پیچیده است که در دنیا از این تغییرات تحت عنوان "انقلاب صنعتی" یاد می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های استان مرکزی در بخش صنعت، عنوان کرد: صنایع بزرگ و خوشه‌های متعددی در این استان وجود دارد. تغییر در بخش صنعت باید در کشور و به تبع آن در استان مرکزی مورد توجه قرار بگیرد که همپای این تغییرات حرکت کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه کارآفرینان بسیاری در این بخش مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: باید زمینه را برای قبول و پرداختن به این تغییرات در بخش صنعت مهیا کنیم. باید تغییر بپذیریم در غیر این صورت آثار زیان‌باری متوجه ما و استان مرکزی به عنوان استانی صنعتی می‌شود.

زمانی‌قمی با تاکید بر نقش دانشگاهیان در ایجاد این زمینه، بیان کرد: دانشگاهیان بویژه دانشگاه صنعتی اراک، مدیران دولتی در بخش صنعت و کارآفرینان باید به سرعت کمیته‌ای تشکیل دهند و اقتضائات را برای استقبال از تغییرات در این بخش ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز، با تاکید بر این نکته که در دنیای کنونی سرعت تغییرات زیاد است، گفت: برای اینکه در جهان کنونی در چرخه رقابت حضوری موثر داشته باشیم باید به دانش روز دست بیابیم و با این تغییرات همراه شویم .

مهدی مقدسی با اشاره به بازدید 6 هفته قبل از سه شرکت آلمانی و فرانسوی، عنوان کرد: اثرات انقلاب چهارم در واحدهای صنعتی رصد و بررسی شد. انقلاب صنعتی در این واحدها بر میزان تولید و بهره‌وری این واحدها تاثیر مثبت گذاشته است .

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به بخش تحقیق و توسعه در بخش صنعت برای دست‌یابی به تغییرات به روز، عنوان کرد: اگر ماندگاری در بازار کنونی به عنوان هدف در نظر گرفته شده است باید بخش تحقیق و توسعه و پرداختن به این بخش در حوزه صنعت بیش از قبل مورد توجه قرار بگیرد .

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تقویت نقش تحقیق و توسعه و اینکه بتوانیم در این بخش همپای تغییرات در عرصه جهانی حرکت کنیم باید از قدرت بخش دانشگاه استفاده کنیم .

مقدسی با بیان اینکه ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت صرفا یک کار تشریفاتی نیست و با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به بخش شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: این موضوع یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در دست پیگیری قرار دارد و مشهود بودن اثربخشی برقراری این ارتباط مورد توجه قرار دارد، این موضوع از اهداف دولت است .

وی بیان کرد: در خصوص صنعت آلومینیوم نیاز به توسعه گسترده داریم. نقش این صنعت در ایران، اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در خاورمیانه برجسته بود و این نقش امروز تا حدودی کمرنگ شده است. باید با گسترش صنعت آلومینیوم و سرمایه‌گذاری در این بخش، نقش ایران در صنعت آلمینیوم خاورمیانه پررنگ‌تر شود .

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوع سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، عنوان کرد: قرارداد توتال حمایت شده و مجموعه دولت به آماده‌سازی زمینه رونق سرمایه‌گذاری در کشور در بخش تولید و صنعت، اعتقاد دارد .

مقدسی افزود: قرارداد توتال حمایت شده و حرکت در این بخش با 4.9 میلیارد دلار شروع شده است، البته این قراردادها باید به مرز 200 میلیارد دلار برسد .

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آلومینیوم اراک نیز گفت: باید با تحولاتی که در بخش صنعت دنیا به وجود آمده است همراه شویم تا شاهد پیشرفت صنایع در کشور باشیم و زمینه رقابت با صنایع مشابه در دیگر کشورها فراهم باشد .

اخوان بیان کرد: برای پرداختن به انقلاب چهارم صنعتی باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود و راهکارها و نقشه راه مشخصی برای پرداختن به این موضوع در کشور در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم شود .

وی بیان کرد: مجموعه شرکت آلومینیوم اراک نیز با این تحولات هم‌راستا می‌شود و همگام با این جریان در دنیا ورود به انقلاب چهارم صنعتی در این مجموعه مورد پیگیری قرار می‌گیرد .

سومین کنفرانس بین المللی انقلاب چهارم صنعتی در استان مرکزی با حضور نمایندگانی از کشورهای سوئیس، آلمان، ایتالیا و... با حمایت شرکت آلومرول نوین و آلومینیوم اراک برگزار شد و در این همایش ابعاد انقلاب چهارم صنعتی در دیگر کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: 806755

وب گردی

وب گردی