رقیب مرکل در انتخابات آلمان با رئیس جمهور فرانسه دیدار می کند

سخنگوی حزب سوسیال دموکرات آلمان روز شنبه اعلام کرد که مارتین شولتز رهبر این حزب روز پنجشنبه با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، مارتین شولتز رئیس پیشین پارلمان اروپا و رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان که قرار است روز 24 سپتامبر سال جاری میلادی با رقیب خود یعنی آنگلا مرکل وارد رقابت انتخاباتی برای تصدی پست صدر اعظمی شود، قرار است روز پنجشنبه با رئیس جمهوری فرانسه دیدار و گفت و گو کند. این قرار گفت و گو پس از آن اتفاق افتاد که نظرسنجی های اخیر از کاهش محبوبیت شولتز نسبت به رقیب خود یعنی آنگلا مرکل خبر می دهند.
به گفته سخنگوی حزب سوسیال دموکرات آلمان، شولتز پیش از دیدار با امانوئل مکرون قرار است در خصوص آینده اروپا در موسسه 'ساینسیس پو' در پاریس سخنرانی کند.
دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز تاریخ وساعت برگرازی این دیدار و گفت و گو را تایید کرده است.
همچنین قرار است شولتز روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری برنامه خود را برای داشتن یک اتحادیه اروپای قوی تر ارائه دهد.
در این راستا مرکل نیز طی سخنرانی خود در شهر «سینگست» در سواحل دریای بالتیک گفت که اگر برای بار چهارم به صدر اعظمی انتخاب شود به تعمیق همگرایی اروپا متعهد خواهد بود.
وی همچنین عنوان کرد که تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت و همچنین انتخابات فرانسه و هلند که طی آنها احزاب حامی همگرایی با اروپا بر نامزدهای پوپولیست پیروز شدند، نگرش وی را عوض کرده است.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 806811

وب گردی

وب گردی