طرح سرمایه در گردش در سال جاری 10 هزار واحد است

معاون وزیر صنعت گفت: در سال جاری ۱۰ هزار واحد برای طرح سرمایه در گردش و ۵ هزار واحد در بحث نوسازی در دستور کار است.

به گزارش ایسکانیوز؛ محسن صالحی‌نیا در همایش روز اصناف، صنعت و معدن که شامگاه امروز در اداره کل صنعت استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر در صنعت غذا، دارو، فولاد، خودرو و زیرساخت‌های ماشین آلات ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، اظهار داشت: با سیاست‌های محوری می‌توان ظرفیت‌هایی در جهت نوسازی رونق ارتقا فناوری به وجود آورد.

او با اشاره به اینکه در بحث نوسازی و فعالسازی صنایع میتوانیم فعالیت کنیم تا تولید رقابتی و صادراتی شود، بیان کرد: در سال جاری مطالباتی در بحث رونق تولید و نوسازی و طرح‌هایی برای بهره‌برداری وجود دارد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه در سال جاری 10 هزار واحد برای طرح سرمایه در گردش و 5 هزار واحد در بحث نوسازی در دستور کار است، اضافه کرد: استان البرز برای تولید و صادرات بسیار مستعد است که همه از مسیر نوسازی و ارایه طرح‌های جدید امکان‌پذیر است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه رمز بقا صنایع آر اند دی است، اظهار داشت: در سال جاری بانک مرکزی برای هر 3 محور وزارت صنعت 10 هزار میلیارد پیش‌بینی کرده تا منابع به نفع صنعت جذب شود.

او با بیان اینکه صندوق توسعه ملی منابع خود را در جهت تولید ملی در اختیار گذاشته است، ادامه داد: در استان البرز طرح‌هایی وجود دارد که دارای بهترین شاخص‌های تولیدی دنیا هستند.

صالحی‌نیا با اشاره به بحث قاچاق کالا اظهار داشت: با تولید رقابتی می‌توان افزایش صادرات داشت.

او با بیان اینکه مدیریت واردات یکی از 5 محور اصلی در وزارت خانه است که از طریق تنظیم نرخ ارز به نفع داخل می‌توان انجام داد، افزود: صادرات از طریق رونق تولید، سرمایه‌گذاری، مدیریت واردات و تامین مالی مناسب توسعه می‌یابد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 806822

وب گردی

وب گردی