مشکل نقدینگی تامین دارو جدی است

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: نگرانی در مورد مشکل نقدینگی زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی جدی است، ولی بحران وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع «بدهی میلیاردی بیمه‌ها به شرکت‌های دارویی» که شب گذشته از شبکه دو سیما روی آنتن رفت، اظهارداشت: نگرانی ما این است که بحران دارویی سال های قبل از این دولت، دوباره برگرد.

وی افزود: زنجیره تامین دارو به جهت مشکلات نقدینگی دچار مشکلات جدی شده و تاخیر بیش از یک ساله بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و 6 ماه تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، باعث شده شبکه عرضه دارو دچار اختلال شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: برآورد می‌کنیم حدود ۵ هزار میلیارد تومان بدهی به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی وجود دارد که بخش عمده آن معوقه است. ما امیدواریم بیمه‌ها بتوانند زودتر بدهی خود را پرداخت کنند و به دنبال آن بیمارستان ها نیز بدهی خود به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی را پرداخت کنند.

دیناروند افزود: اواخر سال گذشته دولت در حدود ۸ هزار میلیارد تومان به بیمه تزریق کرد و بیمه سلامت هم توانست بخش عمده‌ای از بدهی‌های خود به بیمارستان ها را پرداخت کند ولی متاسفانه بیمارستان ها به رغم اینکه آقای وزیر بخشنامه کردند که حداقل ۲۵ درصد دریافتی‌های خود را بابت هزینه دارو و تجهیزات پزشکی به شرکت ها پرداخت کنند، بدهی خود را پرداخت نکردند. البته بیمه سلامت امسال را هم با کسری ۵ هزار میلیارد تومانی آغاز کرده است که قاعدتا خیلی بیشتر از آن را بدهی دارد. اضافه کنید بدهی تامین اجتماعی به مراکز دارویی و درمانی، مشکل همین می شود که الان با روبرو هستیم.

702

کد خبر: 806845

وب گردی

وب گردی