لوکسژن استارت زد/ چینی ها کم بودند، تایوانی ها هم آمدند

در ایامی که هنوز بحث خدمات پس از فروش شرکت‌های چینی داغ دل مردم را تازه می‌کند، همان ایامی که تامین قطعات و خرابی‌های پی در پی هم‌چنان یکی از معضلات خریداران است، ناگهان یک شرکت تایوانی می‌آید و به‌عنوان یک برند لوکس،‌ عرض اندام می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز؛ در ایامی که هنوز بحث خدمات پس از فروش شرکت‌های چینی داغ دل مردم را تازه می‌کند، همان ایامی که تامین قطعات و خرابی‌های پی در پی هم‌چنان یکی از معضلات خریداران است، ناگهان یک شرکت تایوانی می‌آید و به‌عنوان یک برند لوکس،‌ عرض اندام می‌کند.

پشت پرده کیست؟

شرکت آرمان موتور کویر، که خودرویی‌ترین تجربه‌اش در زمینه واردات لیفتراک‌های «تایلیفت» از کشور تایوان بوده، خود را نماینده رسمی کمپانی Luxgen همان کشور معرفی کرده است. مدیرعامل این شرکت در مراسم معرفی و توضیح برنامه‌ها تاکید موکدی بر قرارداد انحصاری به‌صورت مستقیم با کمپانی مادر از تایوان داشته است. در حالی‌که تقریباً هر بازرگانی فعال در صنعت خودرویی می‌داند که اساساً وزارت صنعت به متقاضی واردات خودروهای خارجی در صورت عدم قرارداد مستقیم، گواهی فعالیت اعطا نمی‌کند. ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره سهم بازار لوکسژن پرسیده بود، گفت: لوکسژن 30 تا 35 درصد از بازار خودرو در تایوان را در اختیار دارد و سالانه 350 تا 380 هزار خودرو تولید می‌کند. در حالی‌که این برند به‌اصطلاح لوکس آسیایی سال 2015 درمجموع 60 هزار و 315 دستگاه خودرو تولید کرده بود که این عدد در سال 2016 به 40 هزار و 503 دستگاه رسید. در ابتدای سال جاری میلادی فروش این خودروساز 3 هزار و 7 دستگاه بود و در ماه پنجم میلادی این عدد به تنها 809 دستگاه تنزل پیدا کرد. شاید استفاده از یک مدیر بازاریابی و فروش باتجربه‌تر و حرفه‌ای می‌توانست آمار بهتری را ارائه کند.

درباره خودروها

آن‌طور که مدیران آرمان موتور کویر می‌گویند، این شرکت در حال حاضر قصد دارد 2 مدل از تولیدات لوکسژن را وارد بازار کند. نسخه اول سدان سایز متوسطی است به اسم S3. خودرویی که خودشان می‌گویند کیفیت قطعات به کار رفته در آن آمریکایی و انگلیسی است. آنچه درباره این خودرو می‌دانیم پیشرانه 1.6 لیتری آن است که 116 اسب‌بخار نیرو دارد. این خودرو در بازارهای بومی نه‌چندان درخشانش با جعبه‌دنده‌های دستی و CVT (تمام اتوماتیک) عرضه می‌شود. اس3 با طول، عرض و ارتفاع 4551، 1783 و 1551 میلی‌متری ابعادی متوسط برای خود دست و پا کرده است. این مدل لوکسژن در 3 تیپ عرضه می‌شود و طبیعتاً زمانی که قرار است آن را معرفی کنند، آپشن‌های نسخه فولش را به رخ می‌کشند.

مدل بعدی که قصد دارد وارد بازار ایران شود، U6‌ نام دارد. کراس‌اوور جمع و جوری که می‌خواهد بیاید تا در کنار دیگر چینی‌های شاسی‌بلند چیزی کم نیاورد. گفته می‌شود درون سینه یو6 یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ به قدرت 170 اسب‌بخار گنجانده شده است. این شاسی‌بلند برخلاف تصور سیستم انتقال قدرت FWD (محور متحرک جلو) دارد. یعنی در واقع خبری از دو دیفرانسیل نیست.

درباره قیمت‌های این دو مدل اظهار نظری نشده است. اما پیش‌بینی می‌شود که این خودروها در بازه 100 میلیون تومانی تردد کنند. درباره موفقیت آرمان موتور کویر با برند جدیدش شک و شبهات بسیاری مطرح است. تقریباً در بازار دیگر خبری از چینی‌های وارداتی نیست. تنها ام‌جی باقی مانده که آن‌هم از سوی مدیا موتور (شرکت واردکنند‌ه‌اش) با مشکلات مدیریتی مواجه شده است. بنا بر این ناگفته پیداست که دل بستن به یک برند گمنام از آن‌سوی آسیا در کشوری که اغلب آن را به‌خاطر تولیدات الکترونیکی مانند HTC می‌شناسیم، شاید منطقی نباشد. ‌‌

400

کد خبر: 806864

وب گردی

وب گردی