برای تشخیص و درمان سرطان هیچ بیماری به خارج از کشوراعزام نمی‌شود

رئیس سومین سمینار تومورهای سر و گردن با تاکید براینکه امکانات تشخیصی و درمان سرطان ها در کشور بسیار مناسب است، گفت: به همین اساس دیگر نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر مهدی خواجوی با بیان اینکه مهمترین گام در درمان سرطان تشخیص صحیح است، افزود: زمانی که نوع (خوش خیم یا بدخیم) و محل دقیق تومور مشخص شد درمان امکانپذیر خواهد بود.

وی افزود: روش های تشخیصی و درمان در بیماران مختلف، متفاوت است اما به طور کلی درمان شامل رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه تجهیزات و تکنیک‌های تشخیصی و درمانی تومورهای سر و گردن در کشور از پیشرفتهای خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت های گسترده‌ای که در این زمینه در کشور حاصل شده است دیگر نیازی به اعزام بیمار برای درمان به خارج از کشور نیستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: درمان سرطان شامل روش های جراحی و غیرجراحی است که شیمی درمانی و رادیوتراپی جزو روشهای غیرجراحی است که در این زمینه تجهیزات مدرنی وارد کشور شده است.

خواجوی یادآور شد: در رادیوتراپی اشعه به محل تومور تابانده می‌شود به همین دلیل باید از دستگاه های استفاده شود که اشعه آن متمرکز باشد تا سایر اعضای بدن از عوارض آن در امان باشند.

این متخصص گوش، حلق و بینی در ادامه با توجه به توزیع امکانات تشخیصی و درمانی تومورهای سر و گردن در کشور، گفت: در تمام استان ها دسترسی به پزشک و مراکز درمانی به خوبی وجود دارد اما در برخی مناطق باید دستگاه های تشخیصی و درمانی را به روز رسانی کرد.

سومین سمینار تومورهای سر گردن ۱۹ تا ۲۰ مرداد در سالن همایش های بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

702

کد خبر: 806873

وب گردی

وب گردی