مایک پنس سردمدار حذف اوباماکر

مایک پنس معاون اول رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در هفته آتی پایان اوباماکر آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، مایک پنس معاون اول رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ما در حال برچیدن اوباماکر و جایگزین کردن آن هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: تنها دو روز قبل ما موفق شدیم تا در مجلس سنا طرح تازه ای ایجاد کنیم. طرحی که نوع جدیدی از بیمه بوده و بتواند کارآمد باشد. من و رئیس جمهور، ترامپ به محکمی از این طرح حمایت می کنیم و تمام اعضای مجلس سنا نیز از طرح جدید ما حمایت می کنند.

پنس بیان داشت: الان دقیقا زمان مناسبی برای حذف اوباماکر و جایگزینی آن با یک بیمه بدردبخور است. بیایید مردم آمریکا را از این سیاست فاجعه بار نجات دهیم.

معاون اول رئیس جمهور آمریکا گفت: زمانی که هفته آینده فرا برسد، نمایندگان مجلس سنا دور یکدیگر جمع خواهند شد و این طرح را رو به جلو خواهند برد و آن زمانی خواهد بود که شما می تواند آغاز تمام شدن اوباماکر را ببینید. بیایید مردم را از این "فاجعه" نجات دهیم.

اوباماکر یا بیمه سلامت، یکی از شعارهای باراک اوباکا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. تصویب این بیمه و به اجرا گذاشتن آن موجب ضررهای مالی فراوانی به شرکت های بیمه آمریکا شد. چرا که قیمت آن ارزان تر و فراگیری بالایی یافت. حزب جمهوری خواه از ابتدا مخالف سرسخت این طرح بود و از ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ، عزم خود را برای برچیدن آن جزم کرده است.

انتقادات فراوانی که نسبت به برچیدن این بیمه مطرح شده است، منجر به این شد تا در نهایت جمهوری خواهان جایگزینی برای آن معرفی کنند.

از طرفی دموکرات ها، جمهوریخواهان را به تلاش برای نابودی ابتکار باراک اوباما در مورد بیمه درمانی متهم می کنند.

پیش از این چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات ها گفته بود: «برنامه جمهوریخواهان برای حذف بیمه درمانی بار دیگر آمریکای بزرگ را احیا نمی کند بلکه آمریکا را بار دیگر بیمار می کند و بجای مراقبت مقرون به صرفه به هرج و مرج منجر می شود. جمهوریخواهان خواهان هرج و مرج در سیستم مراقبت های بهداشتی هستند زیرا آنها در برابر تصمیم دشواری قرار دارند. آنها هیچ ایده جایگزینی برای مراقبت مقرون به صرفه ندارند.»

پیش از این بعضی خبرگزاری ها از تلاش پنهان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا برای تداوم این طرح خبر داده بودند.

801

کد خبر: 806878

وب گردی

وب گردی