سر ریچارد بارنسون: ترامپ برای اشتباه در قبال پیمان پاریس حسرت می خورد

سر ریچارد بارنسون، میلیارد مشهور بریتانیایی معتقد است دونالد ترامپ دوباره آمریکا را به پیمان پاریس باز می گرداند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، سر ریچارد بارنسون، میلیاردر مشهور بریتانیایی معتقد است دونالد ترامپ در قبال پیمان پاریس حسرت می خورد.

وی مدعی شد: ترامپ بابت این موضوع به طور شگفت انگیزی پشیمان است. شاید فرزندان و یا شاید دامادش به وی گفته باشند که اشتباه کرده است. می توانیم امیدوار باشیم که او در آینده درباره تصمیم خود بازنگری هایی را انجام دهد.

آمریکا یکی از سه کشور جهان است که عضو پیمان پاریس نیست.

بارنسون در ادامه از گفت و گوی خود با رئیس جمهور آمریکا برای کمک به حل بحران زغال سنگ سخن گفت و مدعی شد از وی خواسته تا به حل بحران انرژی کمک کند.

وی خروج ترامپ از بحران پاریس را باتوجه به بحران انرژی عجیب دانست و گفت: برای من بسیار عجیب بود که وی به سراغ انرژی های پاک نرفت. به ویژه باتوجه به بحران های ایجاد شده در قبال سوخت های فسیلی.

کمپین های فراوانی جهت رسیدگی به این معضل تشکیل شده است. حتی دانشگاه ها دست به کار شده اند. از شبکه های اجتماعی چون فیسبوک گرفته تا غول های نفتی چون اکسون و بی‌پی، همه خواهان پیوستن مجددا آمریکا به پیمان آب و هوایی پاریس شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه گذشته خروج این کشور از پیمان پاریس را رسما اعلام کرد. اینکار انتقادات بسیاری از کشورهای جهان از جمله سران اروپا را برانگیخت.

801

کد خبر: 806909

وب گردی

وب گردی