رهبر: احتمال افزایش قیمت مسکن مردم را نگران کرده است/قیمت واقعی در دولت آینده مشخص می شود

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان گفت: مطرح شدن احتمال گرانی مسکن در ماه های اخیر کارشناسان و مردم را بسیار نگران کرده است.

ایرج رهبر در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درخصوص وضعیت بازار مسکن بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا زمان روی کار آمدن دولت دوازدهم و کابینه جدید تغییری در وضعیت معاملات مسکن ایجاد نخواهد شد، لازم بله ذکر است برنامه هایی را که دولت جهت بهبود وضعیت بازار مسکن درنظر گرفته باید از طریق وزارت راه و شهرسازی اعلام شود.
او با اشاره به ایجاد برخی از تعهدات اقتصادی در کشور، افزود: درصورت رونق، برخی از مسایل اقتصاد کلان در کشور به طور قطع شاهد رونق اقتصاد کشور و نیز معاملات مسکن هستیم.
رهبر در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم تا برنامه هایی را که دولت در این حوزه به کار می گیرد تا حدودی وضعیت بازار مسکن را نسبت به روند فعلی بهبود بخشد و درباره مسایلی مانند میزان وجه موجود در اختیار افراد که تاکنون فکری در این خصوص نشده و تصمیمی را مسئولان در این راستا اتخاذ نکردند برنامه هایی را در دستو کار قرار دهند.
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان درباره احتمال افزایش قیمت مسکن در زمان روی کارآمدن کابینه جدید گفت: با توجه به اینکه طی دوره های قبل، همزمان با روی کارآمدن دولت جدید با افزایش قیمت مسکن روبرو بودیم بنابراین تصور افزایش قیمت مسکن یکی از نگرانی هایی است که در حال حاضر ما را درگیر خود کرده است.
او اظهار داشت: در بازار مسکن باید نسبت به تقاضا مازاد عرضه ایجاد شود زیرا تنها در این صورت امکان کاهش قیمت وجود خواهد داشت.
رهبر خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی در قیمت مسکن به مستقر شدن کابینه جدید و برنامه هایی که در دست اجرا دارند وابسته است اما براساس بررسی های انجام شده با روی کارآمدن وزیر جدید تغییر و تحول چندانی در قیمت مسکن ایجاد نمی شود.
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تصریح کرد: درصورتی که وزیر جدیدی به این حوزه ورود پیدا کند در ابتدا باید استرتژی های موردنظر خود را اعلام و نیز پیاده کند، گفتنی است تعامل با بخش خصوصی و برخی از همکاری ها انگیزه هایی را در بهبود وضعیت معاملات ایجاد می کند.
او در پایان با اشاره به وضعیت معاملات مسکن طی چند وقت اخیر یادآور شد: به دلیل اینکه مسکن به عنوان نیاز اولیه افراد تلقی می شود بنابراین آمار ارائه شده حاکی از افزایش میزان معاملات اجاره نسبت به خرید و فروش بوده است بنابراین این امر بهانه لازم برای رکود در بخش خرید و فروش مسکن را ایجاد کرده است، با توجه به اینکه تابستان فصل نقل و انتقالات است بنابراین در نرخ اجاره شاهد افزایش قیمت محسوسی بودیم.

401

کد خبر: 806967

وب گردی

وب گردی