جنگنده‌های آلمانی جت مسافربری کره را به زمین نشاندند

دو جت نظامی آلمان یک هواپیمای مسافربری کره جنوبی را از بیم حمله تروریستی به زمین نشاندند. در ادامه مشخص شد قطع تماس تلفنی با هواپیما به دلیل مشکل فنی بوده. به ۲۱۱ سرنشین هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ هیچ آسیبی وارد نیامده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دویچه وله، قطع تماس تلفنی جت مسافربری کره جنوبی علت این رویداد بود. هواپیمای خطوط هوایی کره، Korean Air، که از سئول به زوریخ پرواز می‌کرد با دخالت جت‌های نیروی هوایی آلمان در فرودگاه اشتوتگارت ناچار به فرود شد.

به گفته سخنگوی فرودگاه اشتوتگارت تماس با هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ ناگهان قطع شد و مسئولان را به این تصمیم وا داشت. پس از فرود عادی هواپیما در اشتوتگارت روشن شد که دستگاه تلفن هواپیما معیوب بوده است.

پرواز هواپیما با تأخیر همراه بود و قطع تماس با آن، وضعیت را خرابتر کرد و حتی با هراس از یک حمله تروریستی همراه شد.

۲۱۱ نفر سرنشینان هواپیما بدون هیچ مشکل اما با ناراحتی شب یکشنبه را در فرودگاه اشتوتگارت به سر بردند، چون برای آنها جایی در هتل در نظر گرفته نشده بود و آنها ناچار شدند در محوطه فرودگاه بمانند.

جت‌هایی که هواپیما را به فرودگاه اشتوتگارت هدایت کردند، با سرعتی بسیار بالا به پرواز در آمدند که با غرشی بلند همراه بود و همین بسیاری از شهروندان را به وحشت انداخت.

بنا به این گزارش، ظرف تنها ۳۰ دقیقه حدود ۲۵۰ نفر برای امداد به پلیس زنگ زدند.

بعد از ظهر روز شنبه (۱۴ ژوئیه/ ۲۳ تیر) رویداد مشابهی برای یک هواپیمای مصری پیش آمد که تماس آن با فرودگاه اشتوتگارت قطع شده بود.

802

کد خبر: 806977

وب گردی

وب گردی