رمال یک میلیارد ریالی دستگیر شد/مراجعه به رمال و فالگیر ریشه در اعتقادات خرافی دارد

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری فرد رمالی که با ادعای دروغین درمان بیماران و گشایش بخت جوانان مبلغ یک میلیارد و 580 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ستار خسروی"در این باره گفت : در پی شکایت چندین نفر مبنی بر اینکه فرد کلاهبرداری با ادعای رمالی ، دعانویسی ، درمان بیماران و گشایش بخت جوانان مبالغی را دریافت و متواری شده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه رمالی، فالگیری و دعانویسی کلاهبرداری محسوب می شود، ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند فرد رمال را که متواری شده بود دستگیر کنند .

این مقام انتظامی افزود: فرد دستگیر شده در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری یک میلیارد و 580 میلیون ریالی از هشت شهروند با شیوه رمالی و دعانویسی اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل رمال دستگیر شده به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: مراجعه به افراد رمال و فالگیر ریشه در اعتقادات خرافی بخشی از مردم جامعه دارد که به جای این که مشکلات خود را از طریق راه های مناسب و قانونی دنبال کنند به سراغ افرادی می روند که نه تنها هیج اطلاعی از مشکل آنها ندارند، بلکه تعهدی نیز نسبت به انجام کارشان ندارند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان رمال ها را افرادی شیاد دانست وادامه داد : یکی از رمال هایی که امسال دستگیر شده به قدری در کارش حرفه ای بود که در بازرسی از منزل وی دستگاه پوز به همراه طلسم، کتاب دعا ، ادعیه،کارت ویزیت، و بسیاری آلات و ادوات مربوطه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان اظهار داشت : توصیه ما به شهروندان این است که برای حل مشکلات خود از آموزه های دینی بهره بگیرند، از افراد با تجربه و متخصص مشورت و راهنمایی دریافت کنند و مطمئن باشند که با استفاده از راه های منطقی و قانونی نتیجه خواهند گرفت.

701

کد خبر: 807023

وب گردی

وب گردی