نعمت زاده: روابط بانکی ایران و عراق ایجاد نشد

وزیر صنعت ایران گفت: علیرغم توافقنامه ای که یک سال قبل بین بانک مرکزی ایران و عراق امضا شد، روابط بانکی مورد انتظار بین دو کشور برقرار نشده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در دیدار با همتای عراقی خود با اشاره به عقب نشینی داعش در عراق گفت: خیلی هوشحال هستیم که عراق توانست این گروه را از بین ببرد و انشالله باقیمانده این گروه تروریستی هم هرچه زودتر ازبین رفته و یا از عراق خارج شود.

او تصریح کرد: همانطور که شما صداقت ما را در همکاری های فی ما بین دیدید، اکنون هم می توانید روی کمکهای تجاری و اقتصادی ما حساب کنید.

نعمت زاده تصریح کرد: در مورد مذاکرات اخیر، چند نکته دارای اهمیت است؛ یکی اینکه نداشتن روابط بانکی بین دو کشور مشکلات زیادی را برای بخش خصوصی هر دو کشور ایجاد کرده است.

او ادامه داد: علیرغم توافقنامه ای که یک سال قبل بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی عراق امضا شد اما همچنان این روابط بانکی ایجاد نشده است.

وزیر صنعت کشورمان گفت: اخیرا هم که علاقه داشتیم گاز ایران را به نیروگاههای شما برسانیم به همین دلیل مجبور شدیم از یک کشور سوم برای حل مشکلات بانکی استفاده کنیم.

او تصریح کرد: من از مسئولان عراقی می خواهم برای حل این مشکلات اهتمام ورزند.

محمد شیاع السودانی، وزیر صنایع عراق هم در این دیدار ضمن قدردانی از دولت ایران برای همکاریهای دوجانبه گفت: اخراج نیروهای ضد مسلمان داعش از موصل را مدیون خداوند متعال و جانفشانی های مردم عراق و همچنین صدور فتوای آیت الله سیستانی می دانیم. این پیروزی مایه شادمانی مردم عراق و مسلمانان جهان است.

منبع: مهر

402

کد خبر: 807048

وب گردی

وب گردی