روسیه تغییراتی در اپوزوسیون سوریه سوریه می بیند

آلکسی باراداوکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: اپوزوسیون سوریه اینبار خواهان برکناری فوری بشار اسد از قدرت نشده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرق الاوسط، آلکسی باراداوکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، معتقد است مذاکرات سوریه در آستانه پیشرفت و حرکت رو به جلو قرار گرفته است.

وی دلیل این تغییر را درخواست های جدید برای برکناری بشار اسد می داند.

باراداوکین گفت: اپوزوسیون سوریه اینبار خواهان برکناری فوری بشار اسد از قدرت نشده اند.

نمایندگان اپوزوسیون‌ها خواهان انجام تغییراتی در روند مذاکرات نیز شده اند.

این در حالی است که باراداوکین معتقد است ابتدا باید به آتش‌بسی فراگیر دست یافت و سپس به مذاکرات حول مسائل سیاسی رفت و این یکی از موارد اختلاف نظر میان طرف روسی و اپوزوسیون محسوب می شود.

سوریه به دنبال پیشروی از حومه شرقی دمشق است. جنگنده های این کشور روز پنج شنبه پنج حملۀ هوایی در حومه شهر عین تارما و حومه غوات انجام دادند.

بشار جعفری بعد از پایان این دور از مذاکرات آن را مفید خواند و گفت: در این دور از مذاکرات به دو مساله اصلی یعنی مبارزه با تروریسم و مسائل فنی قانون اساسی پرداختیم و نشست‌هایی با کارشناسان حقوقی در زمینه قانون اساسی داشتیم. اما دی‌میستورا و مخالفان گفتند، نظام سوریه اهمیتی به بحث گذار سیاسی در این دور از مذاکرات نداد.

وی افزود: در این راستا توجه فرستاده سازمان ملل را به کشتارهای ائتلاف ضد داعش در رقه و الطبقه معطوف و نفوذ نظامی ترکیه به خاک شمال سوریه را محکوم کردیم.

از سوی دیگر، نصر حریری، رییس هیات اپوزیسیون سوریه گفت: «مخالفان دیدگاه سیاسی خود را درباره‌ی گذار سیاسی مطرح کردند اما هیات رژیم سوریه به این مساله توجه نشان نداد».

چندی پیش دور هفتم مذاکرات ژنو به پایان رسید و استفان دی‌میستورا نماینده سازمان ملل از عدم دستیابی بر توافق تاکید کرد. وی همچنین این دور مذاکرات را آرام تر و کم حاشیه تر توصیف کرد و اعلام داشت در این مذاکرات طرفین تلاش کردند ضمن دور از حواشی، به گفت و گو درباره مواضع و نگرانی های خود بپردازند.

801

کد خبر: 807098

وب گردی

وب گردی