برنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی برای دانشجویان فعال در حوزه مراکز رشد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به حرکت این دانشگاه در مسیر توسعه کیفی گفت: به دنبال تحقق این امر، دانشگاه به مراکر علمی کاربردی که متقاضی ایجاد مرکز رشد و خوشه فناور باشند موافقت اصولی یکساله اعطا می کند و به دانشجویان فعال در این حوزه نیز تسهیلات ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد حسین امید در نشست روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به کاهش متقاضی در بخش آموزش عالی کشور گفت: برای سال تحصیلی 95-96 تعداد ۸۵۰ هزار ظرفیت دانشجو در مراکز این دانشگاه اعلام شد که تنها۱۷۰ هزار نفر از این ظرفیت دارای متقاضی بود.

وی افزود: با رعایت مأموریت گرایی و ارائه مجوز به رشته های مورد نیاز جامعه و جلب اطمینان مردم در وجود بازار کار و ایجاد این باور در مدیران نسبت به توان دانشگاه در تربیت نیروی کار متخصص و کار آمد مورد نیاز آنها می توانیم این دوران تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه، جمعیت دانشجویان مهارتی باید از ۲۰ به ۳۰ درصد افزایش پیدا کنند، گفت: در این راستا طرحی را ارائه کردیم مبنی بر اینکه دانشجویان علمی کاربردی در رشته های خاص مورد نیاز هر منطقه از تسهیلات کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند که متاسفانه پس از طی مراحل مختلف، این طرح در مرحله نهایی رد شد.

دکتر امید خاطرنشان کرد: انشاءالله امسال نیز دوباره این طرح را در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنیم و در این راه از رؤسای واحدهای استانی و مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در کل کشور درخواست داریم نسبت به جلب حمایت نمایندگان محترم مجلس در استان و شهرستان خود اقدام کنند‌.

وی عنوان کرد: در قانون بودجه سال ۹۶ برای اولین بار موفق شدیم موافقت 200 میلیارد تومان تسهیلات دراز مدت برای تامین تجهیزات زیرساختی مراکز علمی کاربردی و 80 میلیون دلار برای خریدهای ارزی را از مجلس دریافت کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه این دانشگاه در مسیر توسعه کیفی در حرکت است، گفت: برای تحقق این امر دانشگاه علمی کاربردی به مراکزی که مراکز رشد خوشه‌های فناور ایجاد کنند موافقت اصولی یکساله داده و به دانشجویان که در این زمینه فعالیت کنند تسهیلات ارائه می کند.

وی اظهار داشت: این دانشگاه 23 مرکز وابسته در کل کشور دارد که برخی از آنها مبنای وقفی دارند که بهتر است با اولویت بخش خصوصی، هیات امنایی برای اداره آنها تشکیل شود و این مراکز را اداره کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: با توجه به تصویب هیأت امناء در سال جاری تا 15 درصد می توان شهریه های مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی را افزایش داد که این افزایش برای رشته های فنی و مهندسی 15 درصد و در دیگر رشته ها 5 تا 10 درصد خواهد بود.

دکتر محمدحسین امید در این سفر ضمن بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ وهنر ۱ اصفهان از تفاهم نامه این مرکز با دانشگاه فرایبورگ رونمایی کرد و سپس با حضور در محل سیتی سنتر اصفهان از محل مرکز علمی کاربردی سیتی سنتر نیز بازدید کرد.

در این برنامه تفاهم‌نامه توسعه فعالیت‌ها و بین المللی سازی این مرکز فیمابین رئیس واحد استانی اصفهان و مدیرعامل سیتی سنتر اصفهان به امضاء رسید.

203

کد خبر: 807114

وب گردی

وب گردی