راه اندازی دو مرکز بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی در اصفهان

مشاور رئیس و مدیر کل دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه به دنبال همگرایی تقاضاهای همکاری‌های بین‌المللی هستیم، گفت: در این راستا درحال برنامه ریزی برای راه اندازی دو مرکز بین‌المللی در اصفهان هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود رضا دلاور در نشست رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان گفت: در راستای توسعه فعالیت های بین المللی در دانشگاه جامع علمی کاربردی، اطلاعات این دانشگاه در یک کاتالوگ به زبان انگلیسی برای مراکز علمی کاربردی تهیه شده است.

وی افزود: همچنین مذاکراتی با دانشگاه‌های فناورانه و کاربردی در خارج از کشور نیز صورت گرفته است.

مشاور رئیس و مدیر کل دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کابردی ادامه داد: جلساتی با نمایندگان کشورهای خارجی مانند آلمان، چین و تونس برای همکاری های علمی و بین المللی داشته‌ایم.

دکتر دلاور اظهار داشت: همچنین درحال پیگیری برای راه اندازی وب سایت بین‌المللی دانشگاه هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال تأسیس کرسی یونسکو در آموزش عالی مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر 15 کرسی یونسکو در کشور وجود دارد که برای همکاری‌های بین‌المللی راه‌اندازی شده‌اند.

مشاور رئیس و مدیر کل دفتر همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کابردی اضافه کرد: در حال بررسی پیشنهاد رایزن محترم علمی جمهوری اسلامی در روسیه به منظور همکاری با دانشگاه مینسک کشور بلاروس در رابطه با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل هستیم.

دکتر دلاور تاکید کرد: آینده‌ پژوهی در مراکز پژوهشی از مسائل با اهمیت است چراکه اگر وضعیت آینده را تحلیل نکنیم با مشکل روبه‌رو می‌شویم؛ در همین راستا دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه علمی کاربردی یک برنامه استراتژیک برای فعالیت های علمی بین المللی تدوین کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در پذیرش دانشجو در بخش بین‌المللی از کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و ... تقاضا دارد که در این خصوص از ظرفیت کشورهای استراتژیک شامل آلمان، فرانسه، اتریش، روسیه، هلند، سوئیس و ... استفاده کند. ضمناً، پیشنهاداتی جهت تأسیس مراکز علمی کاربردی تحت نظارت این دانشگاه در اقلیم کردستان عراق، افغانستان، قطر، عمان، امارات و ایتالیا به این دانشگاه داده شده است که در حال بررسی است.

203

کد خبر: 807121

وب گردی

وب گردی