اژه‌ای:دستگیری یک نفوذی آمریکایی توسط وزارت اطلاعات/این فرد مستقیما از آمریکا هدایت می‌شد

محسنی‌اژه‌ای از دستگیری یک نفوذی آمریکایی توسط وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: این فرد به صورت مستقیم از آمریکا هدایت می‌شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود، اظهار داشت: مدتی پیش مطرح کردند که در رابطه با برخورد با کارچاق‌کن‌ها 15 هزار میلیارد تومان کشف شدند در حالی که 15 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل نفوذی آمریکا که دو تابعیتی است، با نفوذ خاصی وارد ایران شده بود که توسط نیروهای وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر و محرز شد که این فرد در جهت جمع آوری اسناد است. در دادگاه بدوی به 10 سال حبس محکوم شده که قابل اعتراض است. اگر حکم قطعی شد، شاید بیشتر توضیح بدهم که این فرد چه نفوذی می‌خواسته داشته باشد و چه اقداماتی داشته و متاسفانه مستقیم از ناحیه آمریکا هدایت می‌شد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه رییس قوه قضاییه از تلاش دولت در ایجاد نهاد حقوق شهروندی انتقاد کرده است، موضع دستگاه قضا در مقابل این نهاد چیست اظهار کرد: قوه قضاییه از طرح و برنامه ای که در جهت حفظ حقوق همه شهروندان باشد، استقبال می کند. بر همین اساس هم در سال‌های قبل و در زمان آیت االله شاهرودی، ابتدا بخشنامه و سپس دفاع از حقوق شهروندی در مجلس به قانون تبدیل شد و این قانون تا الان محل عمل است. از همان زمان هیئت‌هایی تشکیل شد و این هیئت‌ها در حال فعالیت هستند. ستاد حقوق بشر وجود دارد و مصوباتی دارد و آنچه رییس دستگاه قضا انتقاد کرد، ایجاد مرکز ملی به صورت موازی بود. در عین حال آنچه را که مربوط به حقوق همه شهروندان و نه یک عده خاص باشد، دستگاه قضایی استقبال و حمایت می کند.

معاون اول قوه‌قضاییه در پاسخ به سوالی درباره قراردادهای نفتی و شکایت‌هایی که نسبت به این قراردادها در دیوان عدالت مطرح شده اظهار کرد: من نشنیدم که درباره قراردادهای نفتی به دیوان عدالت شکایت شود. البته نشنیدن من دلیل نمی‌شود و ممکن است شکایت شده باشد. اما در ارتباط با سند 2030 افرادی شکایت کردند و پرونده تشکیل شده و دیوان عدالت استعلام کرده و پاسخ خواسته اما هنوز به رأی نرسیده است.

701

کد خبر: 807133

وب گردی

وب گردی