تاسیس و راه اندازی مرکز اسناد آذربایجان غربی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: وجود مرکز اسناد که در آن آثار مربوط به گذشته و حال استان جمع آوری و حفظ می‌شود ضروری است بنابراین در شورای توسعه استان به تأسیس این مرکز اقدام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رادفر ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی آذربایجان غربی که در محل سالن همکف استانداری برگزار شد اظهار کرد: مطبوعات در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار هستند و این اثرگذاری بر هیچکس پوشیده نیست بنابراین حرکت قانونمند اهالی رسانه برای ما مهم است.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت دولت از رسانه‌های مختلف مکتوب و مجازی گفت: یکی از اولین اقدامات بنده پس از تصدی پست معاونت استانداری ابلاغ قانون حمایت از مطبوعات بود که به موجب آن سازمان‌ها و ادارات دولتی موظف هستند نحوه تقسیم آگهی بین رسانه‌ها را سامان دهند و به این منظور اداره کل ارشاد و تبلیغات اسلامی را به عنوان متولی جذب و دریافت و توزیع آگهی‌ها بین رسانه‌های مختلف قرار دهند.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی افزود: انتظاراتی که رسانه‌ها در بحث‌های حمایتی از ما دارند مورد قبول است و ما توصیه می‌کنیم که مدیران رابطه حسنه‌ای با رسانه‌ها داشته باشند و به آن به عنوان یک ظرفیت برای ارائه عملکردهای خود و پاسخگویی به مردم استفاده کنند البته رسانه‌ها نیز باید توجه داشته باشند که بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را فدای سیاسی کاری‌های موجود نکنند.

رادفر گفت: توصیه ما به مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اداری استان این است که با رسانه‌ها و فعالین در این عرصه تعامل کنند و اگر اعتراض و شکایتی نسبت به یک موضوع داشتند آن را بین خود حل کنند و بحث به نیروی انتظامی و دادسرا کشیده نشود.

وی در رابطه با دستور جلسات برگزار شده اظهار داشت: اصل قرار دادن مصوبات جلسه 89 شورای اجتماعی کشور برای همه ما ضروری است و در رابطه استفاده از توان و ظرفیت شوراهای محلی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد مورد توجه است چراکه اعتماد ما به مردم همواره ثمربخش بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در رابطه با ایجاد مرکز اسناد در آذربایجان غربی اظهار داشت: وجود مرکز اسناد که در آن اسناد مربوط به گذشته و حال یک استان جمع آوری و حفظ می‌شود ضروری است بنابراین تلاش می‌کنیم تا در شورای توسعه استان هم بحث‌های مربوط به تأسیس آن مطرح و فرآیندهای لازم برای جذب بودجه انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به مقوله پیوست فرهنگی مورد توجه رهبری نیز بیان کرد: در قوانین ما پیوست‌های مختلفی از جمله پیوست فرهنگی، اقتصادی، ساخت و ساز، پدافند غیرعامل، امنیتی وجود دارد که پیوست فرهنگی از مهم‌ترین آن‌ها است که عدم توجه به آن ممکن است سبب ایجاد تبعات جبران ناپذیری شود.

رادفر با اشاره به خلع‌های موجود در نگارش دانشنامه جامع استان عنوان کرد: هویت یابی تاریخی ما به استناد همین نوشتار‌ها صورت می‌گیرد و بعضاً مشکلات ما در زمینه آثار، بنا‌ها و سایر موارد تاریخی مربوط به نداشتن اطلاعات پایه‌ای در این زمینه است بنابرین با تصویب نگارش دانشنامه جامع استان در شورای توسعه و برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی ما مکلف می‌شوند تا با جمع آوری اسناد و اطلاعات در صدد نگارش و تدوین این دانشنامه برآیند.

901

کد خبر: 807185

وب گردی

وب گردی