تقدیر وزیر ارتباطات از رشد سریع اینترنت همراه اول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح فاز۳ شبکه ملی اطلاعات در همراه اول، از این شرکت تقدیر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، محمود واعظی در مراسم افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات که صبح روز یکشنبه ۲۵ تیرماه در برج همراه اول برگزار شد، علاوه بر افتتاح ۱۱ پروژه همراه اول در زمینه شبکه ملی اطلاعات، با اهدای لوح تقدیر به مهندس صدوقی مدیرعامل اپراتور اول، جهت کسب و حفظ رتبه اول اپراتورهای تلفن همراه کشور در چهار سال دولت یازدهم و کسب رتبه اول اپراتورهای تلفن همراه کشور در حمایت از منابع و مهارت های ایرانی، تقدیر کرد.
واعظی در ابتدا با اشاره به دستاوردهای خوب همراه اول، گفت: دستاوردهایی که همکاران همراه اول ارائه دادند من را امیدوار کرد، چرا که متاسفانه ذهنیت برخی این است که اگر اپراتورها و شرکت ها قصد سرمایه گذاری دارند، باید این سرمایه گذاری در ارتباط با خدمات صوت و دیتا به مردم عرضه شود، در حالی که کشورهای خارجی از شبکه خود حداکثر استفاده را می کنند؛ من امروز مشاهده کردم که جوانان با استعداد و شبکه بسیار خوبی در کشور داریم و همراه اول توانسته است از آنها استفاده بهینه کند.
او در ادامه در خصوص فعالیت سه رکن دولت، بخش خصوصی و دانشگاه ها، گفت: وقتی این سه بخش با هم فعالیت کنند، می توانیم شاهد تحول باشیم. این فرهنگ در کشور ما وارد شده است. دولت این نقش را دارد که فعالیت بخش خصوصی را تسهیل، حمایت و اگر رقابت از مسیر خودش خارج شود، آن را هدایت کند. بخش خصوصی باید بداند آینده اقتصادی کشور در دست آنها است. با حمایت بیشتر از بخش خصوصی، می توانیم اقتصاد کشور را شکوفا کنیم. چیزی که دانش بنیان است تولید ثروت و توسعه را نیز تضمین می کند. باید به تولید توجه کنیم تا اشتغال ایجاد شود و به خودکفایی برسیم. این رویه را همراه اول همواره داشته است. خوشبختانه روحیه ای که در بین همکاران ما در همراه اول است، روحیه بسیار خوبی است. در سفرهای استانی شاهد بودم مهندس صدوقی و همکارانشان بسیار با علاقه با دانشگاه های مختلف و دانشگاهیان قرارداد و تفاهم نامه امضا می کنند، این موضوع باید در کل کشور به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد.
وزیر ارتباطات ضمن بیان این نکته که امروز در دنیایی زندگی می کنیم که به سمت انقلاب صنعتی نسل ۴ حرکت می کند، گفت: ‌خوشبختانه اصول این حرکت در حوزه فعالیت های ما است. دنیا برای استفاده از این موضوعات به اینترنت، IoT، هوش مصنوعی، ۵G، کلود و... نیازمند است که تمام این موارد ابزارهای کار ما است و دیگران از آن استفاده می کنند. در دولت یازدهم به مردم قول دادیم که به آنها اینترنت، موبایل نسل ۳ و ۴ بدهیم و امروز در همراه اول گزارش هایی را دیدیم که بسیار امیدوار کننده بود. در ۱۰۴۲ شهر اینترنت نسل ۳ و در ۷۵۰ شهر اینترنت نسل چهار راه اندازی شده است؛ در صورتی که در ابتدای این دولت فقط در یک شهر اینترنت نسل ۳ وجود داشت و در هیچ شهری اینترنت نسل چهار راه اندازی نشده بود. ما امروز شاهد این هستیم که همراه اول توجه ویژه ای هم به روستاها و مناطق محروم می کند.
واعظی در ادامه با بیان اینکه از جانب خودم و دولت، از همراه اول تشکر می کنم، گفت: انصافاً در این چهار سالی که من در دولت بودم کار فوق العاده ای در همراه اول انجام شده، مخصوصاً در این یک سال. کار عظیمی در این ۸ ماه گذشته در همراه اول انجام شد، به طوری که من در هر استان و شهری که می رفتم به صورت گسترده در رابطه با نسل ۳ و ۴ کار شده است. کار شما هم یک امیدی برای مردم به وجود آورد که چیزی که مسؤولین به آنها وعده داده بودند محقق شد و هم درآمد همراه اول بالا رفت. وی با اشاره به رشد ۲۰ برابری استفاده از دیتا در همراه اول ادامه داد: در دنیا استفاده دیتا ۳ تا ۴ درصد افزایش پیدا می کند نه اینکه ۲۰ برابر شود؛ این نشان می دهد چه تحول بزرگی در همراه اول به وجود آمده است.
وزیر ارتباطات ضمن تبریک به همراه اول به جهت اینکه که در این مجموعه همبستگی وجود دارد، گفت:‌ از همکارانم در همراه اول می خواهم که این همبستگی را حفظ کنند. این حسی که شما به مجموعه خود دارید باعث رشد این مجموعه می شود. رقابتی که با دیگران دارید تا جایی که سالم باشد مقدس است و حتما باید باشد. امیدوارم همین روحیه همواره در شما وجود داشته باشد تا بتوانید کارهای بزرگی انجام دهید.
واعظی با بیان اینکه در دو سال گذشته اولویت اول کارهای ما در وزارتخانه و تمامی شرکت ها شبکه ملی اطلاعات بوده است، گفت:‌ شاهد این بودیم که اقدامات خوبی در همراه اول انجام شده و این شرکت بر اساس سیاست دولت، اولویت خود را شبکه ملی اطلاعات قرار داده است.
وزیر ارتباطات در پایان با بیان این جمله که جای بسته های ترکیبی در اپراتورها خالی است، گفت:‌ اگر سازمان تنظیم مقررات سختگیری کمتری داشته باشد و بسته هایی که تلفیقی از صوت و دیتا باشد به مردم ارائه شود، این بسته های ترکیبی باعث می شود که علاوه بر صوت، بیشتر به سمت دیتا برویم؛ در این صورت هم مردم راضی می شوند و هم کار اپراتورها بهتر پیش می رود.

401

کد خبر: 807214

وب گردی

وب گردی