ادامه تلاش برای مهار آتش سوزی جنگل های اندیمشک

فرماندار اندیمشک گفت: همزمان با آتش‌سوزی مجدد جنگل‌های الوار گرمسیری اندیمشک، تلاش برای مهار کامل این آتش سوزی، ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، پیمان جهانگیری اظهار داشت: با تلاش تیم‌های امدادی و علاقه‌مندان به محیط زیست آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان اندیمشک کاهش یافته است.

وی افزود: تمام بخش‌ها در حال تلاش هستند تا این آتش سوزی به صورت کامل مهار شود و خسارت‌های زیست محیطی به علت بروز این حادثه به حداقل برسد.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: تمام تمهیدات و تجهیزات مورد نیاز برای کنترل و مهار کامل آتش سوزی جنگل‌های الوار گرمسیری اندیمشک پیش‌بینی شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کنترل و مهار آتش سوزی‌های جنگل‌های الوار گرمسیری، عدم وجود مسیرهای ارتباطی و سخت گذر بودن آن‌ها است که روند ارائه خدمات در این مناطق را با سختی مواجه می‌کند.

جهانگیری بیان کرد: گرمی هوا و وزش باد نیز از جمله عواملی هستند که امکان مقابله با شعله‌های آتش در جنگل‌های الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی افزود: میزان خسارت وارد شده به جنگل‌های اندیمشک پس از بروز آتش‌سوزی مجدد مشخص نیست و به زودی و پس ازبررسی‌های کارشناسی خسارات این حادثه اعلام می‌شود.

فرماندار اندیمشک ادامه داد: هم چنین، یک فروند بالگرد برای اعزام گروه‌ها به منطقه در حال تردد و جابجایی نیروهای امدادی است و منطقه سد دز برای اسکان این بالگرد مهیا شد.

جهانگیری در گفت‌وگو با تسنیم گفت: ستاد بحران نیز در سریع‌ترین زمان ممکن برای بررسی راه‌های مقابله با آتش سوزی جنگل‌های الوار گرمسیری اندیمشک تشکیل شده و در صورت نیاز، بالگرد آبپاش نیز به منطقه اعزام می‌شود.

901

کد خبر: 807225

وب گردی

وب گردی