هاشمی :آشتی با کشورهای متخاصم با ایران غیر ممکن است

نماینده مردم تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت:جمهوری اسلامی همیشه در مقابل رفتارهای غلط، تهدیدات، کج اندیشی های دشمنان قسم خورده میهن و انقلاب می ایستند و آشتی با آنها به هرعنوان غیر ممکن است.

همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به قراردادهای نفتی که منعقد شده است گفت: در تمام قراردادهای بین‌المللی منافع ملی باید در اولویت نخست قرار گیرد ضمن آنکه برای انعقاد قرارداد بین المللی تمام جوانب از جمله مواضع امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و تأثیرات فرهنگی باید در جهت منافع کشور لحاظ شود.

وی در رابطه با عقد قراردادهای نفتی که در گذشته بعضاً سبب زیان شده است خاطر نشان کرد: در هر قرارداد بین المللی، یک سری مبانی حقوقی وجود دارد که در حقوق بین الملل و حقوق عمومی، بخش لاتغیر و جدایی ناپذیر قرارداد است و مسئولین باید در معاهده‌های بین المللی اصل را برمنافع ملی قرار دهند.

این نماینده در ادامه با بیان به اینکه برخی کشورها از پایه با جمهوری اسلامی ایران خصومت داشته اند عنوان کرد: کشورهایی از اساس با ماهیت جمهوری اسلامی زاویه دارند به هر بهانه ای در صدد ضربه زدن به نظام هستند و به دلیل ناسازگاری آنها با اساس و ادبیات جمهوری اسلامی، آشتی با آنها غیرممکن است.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: بنابراین باید اظهارنظر و ملاحظات همه بخش‌ها از جمله مباحث امنیتی و حتی دوستی‌ها و خصومت‌ها در قراردادهای بین المللی لحاظ شود.

301

کد خبر: 807242

وب گردی

وب گردی