تقویت همکاری فلسطین با چین از امور سیاسی تا راه ابریشم

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین که روزهای از روز دوشنبه به مدت سه روز از چین دیدار می کند ، گفت که روابط و مراودات با چین بر اساس توافقات طرفین تقویت خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری چینی شین هوا‌، وی قرار است در جریان این سفر راه های همکاری طرفین را بخصوص در چارچوب طرح راه ابریشم نوین چین مورد بحث و رایزنی قرار دهد .
وی که برای چهارمین بار است به چین سفر می کند امیدوار است که راه ابریشم چین بتواند باعث پیوند قوی تر فلسطین با دیگر کشورهای جامعه بین المللی شده و از لحاظ تجاری برای فلسطین و مردم آن مفید فایده باشد.
او همچنین تاکید کرده است که برگزاری یک همایش بین المللی همکاری راه ابریشم در پکن در ماه مه امسال باعث خواهد شد تا همه کشورهای مرتبط با راه ابریشم از مزایای آن بهره مند شوند.
این طرح راه شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در سال 2013 میلادی وقتی رهبری کشور را در اختیار گرفت عنوان کرد و از آن با عنوان بزرگترین برنامه اقتصادی جهان در قرن بیست و یکم یاد می شود که جایگزینی برای آن در شرایط فعلی وجود ندارد.
محمود عباس در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری شین هوا گفت که ما از لحاظ تاریخی دارای مناسبات بسیار نزدیکی با چین هستیم و می خواهیم با استفاده از این طرح و برنامه های دیگر همکاری قوی تری با پکن داشته باشیم .
وی تاکید کرد که در جریان سفر خود به چین در این هفته با مقام های ارشد این کشور در باره مسایل خاورمیانه ، مبارزه با تروریسم ، نفی خشونت و همکاری درچارچوب راه ابریشم بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
عباس به خبرگزاری رسمی چین گفت که فلسطین بر ایجاد دولت مستقل بر اساس مرزهای 1967 و پایتختی بیت المقدس شرقی تاکید می ورزد و فلسطینیان از این خواست حمایت می کنند.
چین بارها از تشکیل دولت مستقل فلسطین و اعاده حقوق مشروع فلسطینیان حمایت کرده است و قرار است مسوولان این کشور در باره این مساله نیز با عباس گفت و گو کنند.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 807279

وب گردی

وب گردی