وزیر خارجه آلمان نتایج نشست جی۲۰ را قابل توجه نمی دانم

وزیر امور خارجه آلمان رفتار اتحادیه احزاب متحد مسیحی در بحث‌ها بر سر ناآرامی‌های حاشیه اجلاس هامبورگ را بی‌شرمانه و نتایج این نشست را ناچیز ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با نشریه "فوکوس" درباره بی‌اهمیت جلوه دادن آشوب‌ها و ناآرامی‌ها و مجرمان در حاشیه اجلاس جی20 هشدار داده اتحادیه احزاب متحد مسیحی را متهم به رفتاری شرم‌آور در این راستا کرد.

وی آشوبگران و معترضان نشست جی20 را جنایتکار نامید وهمچنین انتقاد شدیدی به چپ‌گرایان افراطی و اقدامات خشونت‌طلبانه آنها وارد کرد و تأکید کرد که هدف آنها نیز این است که از طریق ترور ترس و وحشت را گسترش دهند. ما باید تنها مراقب باشیم که اقدامات آنها را با انگیزه‌های سیاسی ارج ننهیم. اصطلاح فعالین چپ‌گرا یک اصطلاح سطحی و ناچیز و غیرمسئولانه برای آنها است. این اولین گام برای توجیه خشونت خود است.

گابریل در ادامه این گفتگو درباره نتایج نشست "جی20" گفت: متأسفانه امروزه وقتی که سران این کشورهای دنیا تنها با هم دیدار می‌کنند تا با یکدیگر گفتگو کنند این موفقیت محسوب می‌شود. اینکه پوتین و ترامپ بالاخره با یکدیگر صحبت کرده‌اند شاید بزرگترین موفقیت این نشست است، در غیر این صورت من موفقیت قابل توجهی برای این نشست نمی‌بینم.

به‌عکس رئیس جمهور آمریکا حتی در این نشست موفق شد تصمیمات قبلی درباره تجارت آزاد جهانی را تضعیف و ترکیه را در مسیر خروج از توافق آب و هوای پاریس با خود همراه کند. بدتر از آن این است که مسائل اصلی دنیا از جمله جنگ، جنگ‌های داخلی گرسنگی، فقر، فرار و آوارگی عملاً هیچ نقش واقعی در این اجلاس نداشت. دنیا در شرایط خوبی قرار ندارد و نشست جی20 تصویری از این شرایط بود.

وی همچنین خواستار همکاری همه کشورهای اروپایی برای تشخیص هویت جنایتکاران آشوب‌های هامبورگ شده گفت: حقیقت البته این است که ما حالا در سراسر اروپا باید ابزاری به کار ببریم تا عاملان این جنایات را شناسایی کرده و از اتفاق افتادن حوادث مشابه هامبورگ در آینده جلوگیری به عمل آوریم.

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 807292

وب گردی

وب گردی