مراسم "روز گنبدکاووس" در محوطه برج جهانی قابوس برگزار می‌شود

رئیس شورای شهر گنبدکاووس گفت: مراسم گرامیداشت "روز گنبدکاووس" برای نخستین بار در تاریخ، مرداد ماه امسال در محوطه برج جهانی قابوس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم عطالر در جلسه بررسی نهایی برنامه‌های "روز گنبدکاووس" در شهرداری گنبدکاووس اظهار داشت: "روز گنبدکاووس" با هدف شناسایی همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان گنبدکاووس در حوزه‌های مختلف کشاورزی، تولیدی و به خصوص گردشگری در روز 5 و 6 مردادماه در محوطه برج قابوس برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس افزود: سعی کردیم در این 2 روز برنامه‌های کلیشه‌ای که در همایش‌ها و مراسمات رسمی انجام می‌شود را حذف کنیم. نمایشگاه تاریخ و مفاخر گنبدکاووس و شناسایی ظرفیت گردشگری شهرستان از مهم‌ترین بخش برنامه‌های این 2 روز است و در کنار آن سعی شده زندگی، آداب و رسوم و آئین مختلف اقوام متفاوت ساکن در این شهرستان به نمایش گذاشته شود.

عطالر یادآور شد: برگزاری کشتی گورش، ورزش‌های رزمی، والیبال مشاهیر، پرواز پاراموتور و صدها برنامه شاد و متنوع که در کنار آن تاریخ گنبدکاووس و مفاخر و قهرمانان را به مردم بشناسانند، برنامه‌های این 2 روز خواهد بود. در تلاش هستیم تا از فردی جهت سخنرانی دعوت کنیم که شخصیت سیاسی نداشته و بیشتر شخصیت فرهنگی و ملی آن مورد توجه مردم باشد.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس گفت: این جشنواره با نگاه ایجاد همدلی، اتحاد و همبستگی بین اقوام مختلف ساکن در شهرستان برگزار می‌شود که در روز نخست برنامه‌های شاد و متنوع به همراه جشنواره غذا و غیره خواهد بود و روز دوم به صورت رسمی و به همراه میهمان ویژه برگزار می‌شود و ساعت برنامه در روز نخست 18 تا 24 نیمه شب و روز دوم 20 تا 24 است. این جشنواره برای نخستین بار در تاریخ شهر گنبدکاووس برگزار می‌شود و امید داریم در سال‌های آینده با آسیب‌شناسی و ارزیابی، برنامه‌های این روز را جامع‌تر و بهتر برگزار کنیم.

رضا پورمهدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: با توجه به برپایی نمایشگاه گرگان واقع در ناهارخوران، مشکل سازه نمایشگاهی داریم زیرا تمام سازه‌ها در این نمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس افزود: مشکل دیگر ما نیز تامین برق در این 2 روز است و همچنین انتقال تندیس مفاخر به علت مومی بودن جنس آنان قابل انتقال به محل نمایشگاه نیست.

901

کد خبر: 807300

وب گردی

وب گردی