طراحی و ساخت دکل‌های حفاری در جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی از طراحی و ساخت دکل‌های حفاری در جهاد دانشگاهی خبرداد و گفت: در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، طراحی و ساخت دکل‌های حفاری انجام شده و تولید قطعات انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و قطعات برقی و الکترونیکی در دستور کار جهاد دانشگاهی است.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی صبح امروز ( دوشنبه 29 تیرماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بوشهر افتتاح می‌شود، بیان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت خوبی در زمینه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، دریا، شیلات، فرهنگی و علوم انسانی و اجتماعی دارد که افتتاح جهاد دانشگاهی نقش مهمی در ایجاد فناوری‌های گوناگون و اجرای پژوهش‌ها دارد.

وی با بیان اینکه تامین قطعات طرح‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی است، گفت: تامین قطعات مورد نیاز و ارائه آموزش‌های تخصصی با استفاده از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی از سیاست‌های این نهاد علمی و پژوهشی است.

رئیس جهاد دانشگاهی از طراحی و ساخت دکل‌های حفاری در جهاد دانشگاهی خبرداد و خاطرنشان کرد: در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، طراحی و ساخت دکل‌های حفاری انجام شده و تولید قطعات انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و قطعات برقی و الکترونیکی در دستور کار جهاد دانشگاهی است.

طیبی با بیان اینکه در حوزه پزشکی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم افزود: در زمینه سلول‌های بنیادی، جهاد دانشگاهی ضمن به‌روز بودن و حرکت همگام با علم روز دنیا و کاربردی‌شدن پژوهش‌ها، خدمات درمانگاهی این علوم، به بیمارستان سلول درمانی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش‌ها در جهاد دانشگاهی کاربردی شده ابراز کرد: اساساً جهاد دانشگاهی فرهنگ‌سازی توان کشور در حوزه‌های مختلف و فناورانه در دستور کار دارد و با ارائه آموزش‌های تخصصی پژوهش‌ها را در حوزه‌های مختلف کاربردی می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به پیشرفت در حوزه کشاورزی افزود: پژوهشکده گیاهان دارویی در کشور ایجاد شده که ضمن اصلاح نژاد، در بومی سازی، کشت، تولید گیاهان و فرآورده‌های بهداشتی فعالیت می‌شود.

901

کد خبر: 807309

وب گردی

وب گردی