معاون فرهنگی شورایعالی مناطق آزاد: برخی با توسعه مناطق آزاد سر ستیز دارند

معاون فرهنگی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حکایت مناطق آزاد را به حکایت نانوایی های آزادپز تشبیه کرده و معتقد است؛ برخی با توسعه مناطق آزاد سر ستیز دارند در حالیکه باید اشکالات و نواقص مناطق آزاد را با نظارت برطرف کنیم و بگذاریم این مناطق به بهبود کیفیت و توسعه کمی خود دست یابند.

به گزارش ایسکانیوز از مناطق آزاد، حجت الاسلام «محمدعلی زم» در یادداشتی در کانال تلگرام خود نوشت: از مجموع بودجه دولت بیش از ٩٠ درصد آن صرف هزینه جاری و فقط ١٠ درصد آن صرف هزینه های عمرانی می شود و در مناطق آزاد فقط ٢٥ درصد درآمدهای این مناطق صرف امور جاری و ٧٥ درصد آن صرف امور عمرانی می شود.
این مقام مسئول با طرح این پرسش که چرا همین یک دلیل سبب ترجیح حمایت و توسعه مناطق آزاد نمی شود، آورده است: مناطق آزاد با تفاوتی که در بخشودگی مالیات، بخشی از عوارض گمرکی و قوانین کار و تأمین اجتماعی نسبت به سرزمین اصلی دارند، هم از بودجه دولتی استفاده نمی کنند و هم گرفتار مقررات دست و پاگیر دولتی نیستند، از این روست که تفاوت هایشان اینچنین بارز می گردد!
به اعتقاد زم، تا چند سال پیش که نانوایی های سنتی به دلیل حمایت یارانه ای و دخالت های دولتی تولید نان بی کیفیتشان رو به تعطیلی رفته و دولت نهم توسعه نان های فانتزی و ماشینی را جایگزین نان سنتی کرد! اندیشه ای در اتحادیه های نانوایان شکل گرفت که اگر دولت در امور نانوایان دخالت نکند و یارانه هم بدهد. نان سنتی می تواند به کیفیت و مرغوبیت گذشته خود تولید شود.
او ادامه می دهد؛ اینک با کنار کشیدن دولت، بیش از چند هزار منطقه آزاد (نانوایی) در تهران و شهرستان ها راه اندازی و علاوه بر ارتقای دانش، کیفیت و توسعه اشتغال نیروی انسانی به تولید انواع مختلف نان با قیمت های متفاوت مبادرت می کنند.
در سنگکی ها از یک آرد و خمیر واحد، چندین نوع نان (کوچک، بزرگ، یک رو و دو رو کنجد، یک رو سبزی، یک رو کنجد، یک رو سبوس و...) با قیمت های متفاوت و مورد رضایت مشتری عرضه می شود.
در مقابل، نانوانی هایی دولتی هم به کار خود مشغولند! حال حکایت قانون و مقررات مناطق آزاد با قوانین اصلی و دائمی کشوری، حکایت این دو نانوایی بی مزیت و با مزیت است.

401

کد خبر: 807341

وب گردی

وب گردی