درخشان: از مردم ایران بابت نتایج تیم‌های پایه  عذرخواهی می‌کنم/ نتایج تیم نوجوانان ما اصلا قابل قبول نبود

رئیس فدراسیون جودو گفت: نتایج ما ضعیف و دور از انتظار بود که بابت آن از مردم ایران که ما را برای این مسابقات مهیا کردند و هزینه‌های ما را پرداخت کردند عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش ایسکانیوز، محمد درخشان در خصوص عملکرد تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان جودو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: اگر ما بخواهیم سطح مسابقات را با دوره‌های گذشته مقایسه کنیم باید بگوییم مسابقات این دوره در سطح استثنایی برگزار شد.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات در قرقیزستان باعث شده بود تیم‌های زیادی از این منطقه مانند قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان که این کشور را خانه خود می‌دانند در مسابقات شرکت و سطح مسابقات را بسیار بالا ببرند.

رئیس فدراسیون جودو با تاکید بر عدم آمادگی تیم نوجوانان جودو ایران عنوان کرد: من احساس می کنم تیم نوجوانان ما برای حضور در این مسابقات از آمادگی کافی برخوردار نبود و نتایجی هم که کسب کردند به خوبی این موضوع را نشان می‌داد. بچه‌های ما در مقابل تیم‌های ازبکستان و قزاقستان در یک پله پایین‌تر قرار داشتند .

وی تاکید کرد: نتایج تیم نوجوانان ما اصلا قابل قبول نبود. کسب دو مدال برنز در این رده سنی یک شکست برای تیم ایران بود. بچه‌های ما اصلا در سطح تیم جودو نوجوانان ایران ظاهر نشدند و آمادگی آنها جدایی از رقابت با ژاپن و کره‌جنوبی حتی در سطح تیم‌های ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان نبودند.

درخشان در خصوص عملکرد تیم جوانان جودو ایران گفت: ما در مسابقات قبلی همیشه یک دور قزاقستان را می‌بردیم و این مانند این بود که یک مانع بزرگ را پشت سر گذاشتیم اما در یک جای دیگر جدول مغلوب یک حریف قزاق یا ازبک دیگر می‌شدیم. این مسئله کار بازیکنان ما را سخت کرده بود اما در این دوره بازیکنان ما بعضا عملکرد خوبی را ارئه نکردند و این مسئله بیشتر جنبه روانی داشت.

وی ادامه داد: باخت‌های بعضی از بازیکنان ما در دیدار روز اول باعث می‌شد در ادامه نتواند با جنگندگی و روحیه‌ای که لازم است در مسابقات شرکت کنند. خجسته البته در دیدار نهایی به خوبی جنگید اما حریف او باتجربه‌تر ، مسلط‌‌تر و تکنیکی‌تر بود. من از خجسته راضی بودم چرا که جنگندگی خود را انجام داد اما در لحظات طلایی ایپون شد. بعضی از بازیکنان ما در اندازه خود ظاهر نشدند و ما باید در روش‌های اماده سازی تیم‌های خود کار بیشتری بکنیم و اجازه ندهیم فاصله ما با کشورهای مدعی بیشتر شود.

رئیس فدراسیون جودو در پایان خاطر نشان کرد: من در عین حال که می‌دانم بچه‌ها زحمت کشیدند و توانستند نتیجه بعضا خوبی بگیرند اما قبول دارم در برخی اوزان نتایج ما ضعیف و دور از انتظار بود که بابت آن از مردم ایران که ما را برای این مسابقات مهیا کردند و هزینه‌های ما را پرداخت کردند عذرخواهی می‌کنم. این نتایج در خور شان جودو ایران نبود اما باید از این فرصت برای بازسازی جودو ایران استفاده و در کارهای خود بازنگری کنیم تا در آینده با نتایج بهتری به کشور بازگردیم.

603

کد خبر: 807363

وب گردی

وب گردی