۳۳ درصد واحدهای صنعتی شهرستان میانه "تعطیل" است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میانه با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی شهرستان میانه گفت: در شهرستان میانه ۱۳۰ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۸۶ واحد صنعتی فعال و ۴۴ واحد تعطیل است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، محمد امدادیان با اشاره به ساختار فعالیت معدنی شهرستان میانه اظهار داشت: کل تعداد پروانه‌های اکتشاف معدن در شهرستان میانه 6 مورد است که 17 مورد گواهی کشف 59 مورد پروانه بهره‌برداری و 14 مورد اجازه برداشت داشتیم که در سال گذشته 2 مورد پروانه اکتشاف، 2 مورد پروانه بهره‌برداری و 7 مورد اجازه برداشت صادر شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میانه با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی شهرستان میانه گفت: در شهرستان میانه 6 شهرک صنعتی با مساحت 340 هکتار و 130 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 86 واحد صنعتی فعال و 44 واحد معادل 33 درصد واحدهای تولیدی تعطیل هستند.

امدادیان با اشاره به اینکه 31 معدن فعال در شهرستان میانه وجود دارد ابراز کرد: علی‌رغم فعال بودن 31 معدن در شهرستان میانه، 36 معدن غیرفعال نیز در این شهرستان وجود دارد که براساس تحقیقات صورت گرفته چندین معدن طلا دار نیز در این شهرستان شناسایی‌شده است که توان بسیار بالای این منطقه را در توسعه فعالیت‌های معدنی و اولویت دادن به سرمایه‌گذاری در این بخش را هر چه بیشتر توجیه‌پذیر می‌کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میانه با ارائه خلاصه‌ای از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی شهرستان میانه افزود: سرمایه‌گذاری در استخراج و فرآوری طلا و مس، تولید سنگ‌های ساختمانی و تزئینی باکیفیت مطلوب و پیشرفته، ایجاد کارخانجات تولید فرو آلیاژها با توجه به نیاز داخلی کشور به فرو آلیاژها و نیز امکان صادرات آن به کشورهای همسایه، سرمایه‌گذاری در استخراج و فرآوری پرلیت با توجه به کاربردهای فراوان، از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معادن شهرستان به شمار می‌رود.

وی در حوزه تجارت از وجود 6 هزار واحد صنفی در سطح شهرستان میانه خبر داد و گفت: از این تعداد 5 هزار و 60 واحد دارای پروانه کسب و مابقی پروانه کسب ندارند، همچنین تعداد رسته‌های صنفی 336 مورد و تعداد اتحادیه‌های صنفی شهرستان 22 مورد است.

امدادیان با اشاره به عملکرد ستاد رفع موانع تولید شهرستان میانه اظهار کرد: سال گذشته 28 جلسه توسط ستاد رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه‌گذاری شهرستان میانه تشکیل‌شده که در 3 ماهه اول سال جاری نیز 3 مورد جلسه در این راستا تشکیل‌شده است که در سال گذشته 248 مصوبه و در سال جاری 14 مصوبه تصویب‌شده که به 17 مصوبه سال گذشته و 12 مصوبه امسال اقدام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میانه در پایان شناسایی و فعال‌سازی ظرفیت‌های معدنی شهرستان میانه و صنایع پایین‌دستی آن، ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای نیمه فعال و تعطیل در سایت بهین‌یاب، برند‌سازی، ظرفیت‌سازی برای واحدهای تولیدی با ورود به بحث صادرات، ارتباط بین صنعت و دانشگاه، فرهنگ‌سازی حمایت از تولید داخل و تقابل با قاچاق کالا و ایجاد دفتر نمایندگی پایانه و گمرکات در شهرستان میانه را از مهم‌ترین اهداف اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میانه در سال جاری برشمرد.

901

کد خبر: 807366

وب گردی

وب گردی