امارات پشت حملات سایبری  به قطر و نقل‌قول‌های جعلی بوده است

نشریه آمریکایی واشنگتن پست با تکیه بر اطلاعات محافل امنیتی گزارش داد که امارات متحده عربی پشت حمله سایبری به سایت‌های دولتی قطر از جمله خبرگزاری این کشور بوده است. مقامات امارات این گزارش را "ساختگی" خوانده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دویچه وله، در ماه مه بود که انتشار "نقل قول‌هایی جعلی" از تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر بحران‌آفرین شد. این نقل‌قول‌ها که به او نسبت داده شده بود، در خبرگزاری دولتی این کشور و همچنین در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته بود.

انتقاد از حکومت‌های عربی، بهبود مناسبات با جمهوری اسلامی و همچنین دفاع از حماس از جمله موضوعاتی بود که در این "نقل‌قول‌های جعلی" از آنها سخن رفته بود.

مقامات قطر ضمن تکذیب سریع این نقل‌قول‌ها اعلام کردند که سایت‌های دولتی مورد حمله‌ای سایبری قرار گرفته‌اند، اما رسانه‌های امارات و عربستان سعودی علیرغم این تکذیبیه انتشار اظهارات منسوب به امیر قطر را ادامه دادند.

چندی پس از این نقل‌قول‌های بحران‌آفرین بود که چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط خود با قطر را قطع کرده و ضمن وضع تحریم‌ها، شروطی سنگین برای قطر به منظور از سرگیری روابط با دوحه اعلام کردند.

802

کد خبر: 807431

وب گردی

وب گردی