مظاهری: توجه به فرمان آتش به اختیار امور فرهنگی کشور را اصلاح می‌کند

نویسنده کتاب «وحدت ادیان از دیدگاه مولانا»، گفت: اگر فرمان «آتش به اختیار» سرلوحه کار مسئولان فرهنگی قرار گیرد، امور فرهنگی کشور اصلاح می شود.

عبدالرضا مظاهری در گفت و گو با ایسکانیوز، درباره سخنان مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگی و تاکید بر فعالیت های فرهنگی خودجوش جوانان برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، با انتقاد از فعالیت های فرهنگی دولت یازدهم، اظهار کرد: نگرانی رهبر معظم انقلاب درباره عدم حمایت از هنرمندان است، زیرا از مولفین و هنرمندان سال‌هاست کسی حمایت نمی‌کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب از نزدیک با دغدغه مولفین آشنا هستند و در این باره فرمان آتش به اختیار را صادر کردند. اگر مسئولین کشور از این فرمان استفاده کنند امور فرهنگی کشور اصلاح می شود.

مظاهری اضافه کرد: بعضی از مولفان جزو هیات علمی دانشگاهی بوده و یا علاوه بر تالیف، ترجمه می کنند و در بسیاری از موارد حق تالیفشان داده نمی‌شود و با دشواری گذران عمر می کنند.

وی با بیان اینکه منفعت طلبی فعالان فرهنگی در هر گروه و دسته ای آفت حرکت شایسته فرهنگی است، گفت: هیچ گروه سیاسی، چه راست و چپ، از مولف حمایتی نمی کند. حرکت خودجوش فرهنگی به دسته بندی سیاسی ربطی ندارد بلکه به منفعت طلبی افراد، مدیران و کمبود نظارت درست برمی گردد.

نویسنده «تناکح اسماء در نظام فکری ابن عربی» درباره تغییر اوضاع فرهنگی در صورت تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: شرایط فرهنگی کشور تغییری نمی‌کند چون تا به حال چندین وزیر فرهنگ عوض شده ولی هنوز تغییری در امور حادث نشده است. این سبک عملکرد در وزارت ارشاد نهادینه شده و شاید وزیر فرهنگ از امور جاریه داخل وزارتخانه بی خبر باشد.

وی با بیان اینکه نگاه به فرهنگ اقتصادی شده، بیان کرد: نهادهای مردمی در کار فرهنگی به دنبال سودجویی خودشان هستند و مشکل کشور این است که نهادهای خصوصی با نگاه اقتصادی وارد فرهنگ می‌شوند و این است که کار فرهنگی به نتیجه نمی‌رسد.

مظاهری خاطرنشان کرد: سال‌هاست به عنوان یک مولف در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب حتی یک ریال بن کتاب نگرفته ام. معمولاً بودجه ای که دولت به وزارت ارشاد اسلامی اختصاص می دهد، توسط کارگزاران و مدیران میانی میان کارمندان این سازمان تقسیم بندی می شود و ریالی به دست مولف نمی رسد.

502

کد خبر: 807460

وب گردی

وب گردی