مدیران کم توان نمی توانند حقوق ایثارگران را مطالبه کنند/واکاوی مشکلات ایثارگران

به اعتقاد معاون حقوقی شورای عالی انجمن‌های ایثارگران مهمترین مشکلات ایثارگران  پول و بودجه و منابع نیست بلکه مشکل کم توانی مدیرانی است که نمی توانند حقوق آنها را مطرح و مطالبه کنند.

زهره حاجیان- ایسکانیوز: نشست خبری شورای عالی انجمن‌های ایثارگران با محور مطالبات قانونی جامعه ایثارگری کشور و شاخص های انتخاب رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور یوسف مجتهد معاون حقوقی شورای عالی انجمن‌های ایثارگران، حق‌شنو نایب رئیس شورا، امیر عقیقی سخنگوی شورا و عضو هیئت امنا، نم نم عضو هیئت امنای شورا، و اصحاب رسانه برگزار شد.

شاخصه‌های کلی انتخاب ریاست بنیادشهید

در این مراسم معاون حقوقی شورای عالی انجمن‌های ایثارگران، به شاخصه‌های کلی انتخاب ریاست بنیاد اشاره کرد و گفت: ما با ارسال نامه‌ای رسمی شاخص های که نیاز است معاونت ریاست جمهوری و ریاست بنیاد شهید داشته باشد را به رئیس جمهور اعلام کرده‌ایم .

ما با ارسال نامه‌ای رسمی شاخص های که نیاز است معاونت ریاست جمهوری و ریاست بنیاد شهید داشته باشد را به رئیس جمهور اعلام کرده‌ایم

یوسف مجتهد هدف از ارسال این نامه را کمک برای انتخاب یک رئیس توانا برای بنیاد شهید عنوان کرد و گفت : هدف ما این است که ضعف‌های گذشته رفع و اشتباهات جبران شود چرا که معتقدیم متأسفانه انتصابات دو دوره اخیر مشکلات ایثارگران را نه تنها حل نکرده بلکه بیشتر از گذشته شده است و به همین دلیل در شورا تصمیم گرفته شد برخی شاخص‌های عمومی برای انتخاب ریاست بنیاد منعکس شود.

مشکلات ایثارگران مدیران کم توان است

مجتهد به مهمترین مشکلات ایثارگران اشاره کرد و گفت: بیشترین مشکلات ایثارگران بحث بودجه و منابع نیست بلکه مدیران کم توان است و متاسفانه این مدیران در ارتباط گرفتن با زیر مجموعه های خود ناتوان هستند و مهمتر اینکه نمی‌توانند حقوق ایثارگران را مطالبه کنند.

بیشترین مشکلات ایثارگران بحث بودجه و منابع نیست بلکه مدیران کم توان است و متاسفانه این مدیران در ارتباط گرفتن با زیر مجموعه های خود ناتوان هستند و مهمتر اینکه نمی‌توانند حقوق ایثارگران را مطالبه کنند

او با بیان مثال مصداقی این مطلب گفت: به عنوان مثال قانون سهم 30 درصدی استخدام ایثارگران را پیش بینی کرده است اما بیشتر نهادها از اجرای آن فرار می‌کنند درحالی که این موضوع به صراحت در ماده 2 قانون جامع آمده است.

مجتهد گفت: یکی از معاونت‌های بنیاد شهید معاونت حقوقی و امور مجلس است که در هیچ دوره‌ای معاونی که شرایط لازم برای این پست را داشته باشد تاکنون در بنیاد مسئولیت نگرفته است. معمولا معاونان این بخش بسیار ضعیف و ناتوان در تخصص خود هستند و حتی در ارائه یک طرح معمولی نیز عاجز بودند.

سوال بی پاسخ رزمندگان: برای حل مشکلاتمان کجا برویم ؟

هنوز رزمندگان بسیاری داریم که دائما از ما می‌پرسند برای حل مشکلات به کجا برویم؟

مجتهد با بیان این مطلب گفت: متاسفانه این مشکلات در ساختار اداری دولت است و کسی به موضوع مشاور ایثارگران در وزارتخانه‌ها اهمیتی نمی دهد.

قانون به بنیاد اختیار گزارش گیری ازهمه دستگاه های اجرایی را داده است اما....

معاون حقوقی شورای عالی انجمن‌های جانبازان گفت: بنیاد قانونا اختیار گزارش گیری از تمام دستگاه‌های اجرایی را دارد اما تاکنون انجام نداده است و حتی موارد اجرایی قانون جامع اجرا نشده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد به یک موضوع آنقدر رسیدگی نمی شود که اصل موضوع از بین می رود به عنوان مثال کسورات خدمتی برای همسران شهدا و جانبازان یا ماده 45 قانون جامع که هنوز آیین نامه آن در هیئت وزیران تأیید نشده است.

بیش از 1500 میلیارد تومان بدهی بنیاد شهید به بیمه!/ چرا به این معضل رسیدگی نمی شود؟

معاون حقوقی شورای عالی انجمن‌های جانبازان گفت : در 6ماه گذشته 4 قانون اصلی و مهم مانند قانون بودجه، قانون برنامه ششم همزمان با طرح اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در مجلس بحث شده این درحالی است که جامعه ایثارگران نمی‌دانند که بنیاد شهید بیش از 1500 میلیارد تومان به بیمه بدهی دارند و این معضل همچنان رسیدگی نمی‌شود.

او گفت: رئیس بنیاد باید بتواند با سایر دستگاه‌ها ارتباطات قوی داشته باشد. وقتی فردی این توان را ندارد، نمی‌تواند از قوانین حاکم بر بنیاد دفاع کرده و مطالبات ایثارگران را در دستگاه‌های مربوط پیگیری کند. همانطور که مدیران فعلی بنیاد همچنان نتوانستند ارتباط خوبی با نیروهای مسلح و دیگر دستگاه ها برقرار کنند .

مجتهد تاکید کرد :این موارد مهمترین شاخص‌هایی بود که در نامه ای خدمت رئیس جمهور ارسال کرده و از او تقاضا کردیم در انتخاب رئیس جدید نظرات مسئولان را به نظرات ایثارگران نزدیک کند و نگاه ایثارگران در این موضوع لحاظ شود.

700

کد خبر: 807486

وب گردی

وب گردی