حملات ارتش سوریه علیه علیه داعش و النصره در مرزهای مشترک با لبنان

ارتش این کشور با هماهنگی ارتش لبنان، طبق توافق قبلی برای بیرون راندن النصره و داعش از تپه‌های مرزی با سوریه امروز تجمعات افراد مسلح النصره را در غرب بلندی‌های فلیطه در مرزهای سوریه و لبنان بمباران کردند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت النشره، پس از حملات مکرر نیروهای هوایی سوریه به پایگاه‌های جبهه النصره در بلندی‌های عرسال در هفته گذشته، ارتش لبنان از کارگرانی که در بخش‌های خاکبرداری در محله وادی حمید در عرسال فعالیت می‌کنند خواست تا از امروز (دوشنبه) در هنگام رفتن به آنجا احتیاط پیشه کرده و در مناطقی دور از این منطقه حرکت کنند.

منابع نیز اعلام کردند، ارتش لبنان مرزهای عرسال و بلندی‌های این شهر را به منظور انجام عملیات در آنجا بسته است.

منابع سوری در مصاحبه با الشرق الاوسط اعلام کردند که تحرکات و مقدمه چینی‌هایی از سوی حزب الله در بلندی‌های فلیطه سوریه در مرز با بلندی‌های عرسال لبنان صورت می‌گیرد و حزب الله در حال تقویت پایگاه‌های خود در بلندی‌های نحلة لبنان در مجاورت با بلندی‌های عرسال است.

منابع تصریح کردند، این مقدمه چینی‌ها حکایت از این دارد که حزب الله درصدد است که حمله خود از بلندی‌های فلیطه و الجراجیر از سمت غرب را آغاز کند.

در همین حال، منابع امنیتی اعلام کردند که ارتش لبنان در آمادگی‌ کامل برای جلوگیری از پیشروی افراد مسلح تندرو به سمت خاک لبنان است و استقرار تعداد زیادی از نیروهای لبنانی در مرزهای شرقی با هدف ناکام گذاشتن هرگونه تلاش جهت نزدیک شدن یا ورود به عمق لبنان است.

در همین حال، ۴۵۰ نیروی داعش در بخش شمالی بلندی‌های عرسال و راس بعلبک و القاع جهت جنگ مستقر شده‌اند و آنها اساساً مخالف هرگونه مذاکراتی با حزب الله جهت خروج از این منطقه هستند.

منبع: ایسنا

802

کد خبر: 807500

وب گردی

وب گردی