باغ کتاب میزبان جمعی از فارسی آموزان شد

فارسی آموزان شرکت کننده در هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی، لذت حضور در مجموعه « باغ کتاب » را با بازدید از این مجموعه، خرید کتاب و عکس های یادگاری و افزایش اطلاعات علمی تجربه کردند.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، در ادامه برنامه ­های فرهنگی که با هدف شناخت بیشتر فارسی آموزان از ایران و ارتباط بیشتر با زبان و ادبیات فارسی برای فارسی آموزان برگزار می ­شود، این بار آنها از باغ کتاب و آسمان نمای تهران بازدید کردند.

باغ کتاب تهران که دارای بزرگترین کتاب فروشی جهان در بخش کودک و بزرگسال است، یکی از مهم­ترین مکان­­های فرهنگی تهران و دارای چندین بخش مختلف در حوزه کتاب، علمی و کودک و نوجوان است که در ماه اخیر افتتاح شده است.

فارسی آموزان بنیاد سعدی که از 44 کشور جهان در این دوره از دانش افزایی حضور دارند، با بازدید از باغ کتاب تهران از تازه­ ای نشر و کتاب در حوزه ­های مختلف در ایران از نزدیک با خبر شدند.

بسیاری از آنان با مشاهده انواع کتاب­ ها به خصوص در بخش ادبیات جهان ابراز تعجب و خرسندی کرده و اظهار داشتند «گستردگی حضور ادبیات جهان در ایران ستودنی است».

مجسمه­ های مختلف با موضوع کتاب خوانی از دیگر بخش ­های جالب توجه برای زبان آموزان علاقه مند به فرهنگ و ادب ایران بود که عکس­ های مختلفی نیز توسط آنان در کنار این مجسمه ­ها گرفته شد تا به عنوان یادگاری به سرزمین­ های خود ببرند.

«گالری هنری کشور» در باغ کتاب نیز از دیگر بخش­ های جالب توجه باغ کتاب برای آنان بود که طی آن با انواع صنایع دستی و هنرهای ایران نیز آشنا شدند.

از دیگر بخش­ های باغ کتاب که توسط این زبان آموزان بازدید شد، «پردیس علمی کودک و نوجوان» بود. وجود این شهربازی علمی و تنوع بخش­ های مختلف آن نیز مورد تحسین آنان قرار گرفت.

آسمان نمای سازمان جغرافیایی واقع در خیابان معلم تهران، بخش دیگری از بازدیدهای فارسی آموزان بود که طی آن فیلمی چندبعدی را نیز تماشا کردند.

آشنایی با آسمان نمای تهران که نشان از توجه به علم ستاره شناسی و نجوم دارد، نیز با استقبال آنان مواجه شد و چند تن از آنها که زبان فارسی را به صورت آزاد فرا می گیرند و در رشته­ هایی نظیر محیط زیست تحصیل می­ کنند وجود چنین آسمان نمایی در تهران را «باورنکردنی» توصیف کردند زیرا با گنبدی به قطر 10 متر یکی از بزرگترین آسمان نماهای ایران شناخته می شود.

502

کد خبر: 807509

وب گردی

وب گردی