بازگشت به قلعه افتخارات/ خاطرات جنوب و آرزوهای پپ

عبدالله ویسی 2 سال پیش استقلال خوزستان را قهرمان لیگ برتر کرده بود و باید دید با مشکلات فعلی استقلال را به کجا می رساند؟!

به گزارش ایسکانیوز، تیم فوتبال استقلال خوزستان در هفته سی‌ام لیگ برتر در فصل پانزدهم مقابل ذوب‌آهن به پیروزی 2 بر صفر دست یافت و با 57 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس برای نخستین بار جشن قهرمانی را بر پا کرد.

این تیم که تحت هدایت عبدالله ویسی بود، شروع خوبی در فصل جاری نداشت و کار خود را با شکست در خانه سپاهان آغاز کرد. استقلال خوزستان پس از آن به سه برد پیاپی دست یافت تا نشان دهد نشانی از آن تیمی که فصل چهاردهم برای بقا می‌جنگید، ندارد. قهرمان لیگ پانزدهم، فقط 33 گل به ثمر رساند اما 14 گل دریافت کرد تا به لطف همین خط دفاعی و دروازه‌بان خوبش بتواند قهرمان شود.

عبدالله ویسی پس از قهرمانی استقلال خوزستان از این تیم جدا شد و به سپاهان اصفهان پیوست. پس از این اتفاق سید سیروس پورموسوی کمک عبدالله ویسی هدایت تیم قهرمان را برعهده گرفت، اما انطور که باید نتوانست تم را اداره کند؛ البته گفتنی است مشکلات مالی هم در افت آبی ها جنوب بی تاثیر نبود. آن ها در لیگ قهرمانان آسیا هم عملکرد چندان خوبی نداشتند و در لیگ هم با 41 امتیاز هفتم شدند.

تیم فوتبال استقلال خوزستان در فصل نقل و انتقالات برای فصل جدید شرایط عجیبی را تجربه کرده است که شاید خیلی ها چندان به آینده قهرمان دو فصل قبل لیگ برتر ایران امیدوار نباشند. مشکلات مالی استقلال خوزستان باعث شده تا به جز شیخ ویسی، عقیل کعبی، علایی و سلمان بحرانی سایر بازیکنان تاثیرگذار فصل این تیم جدا شوند و تیم موفق 2 سال گذشته فوتبال ایران شاکله خود را از دست بدهد.

اما عبدالله ویسی که 2 سال پیش استقلال خوزستان را قهرمان لیگ برتر کرده بود، در این فصل به دلیل آنچه کمک به فوتبال شهرش خوانده هدایت این تیم را برعهده گرفت. او در ابتدای کارش در استقلال خوزستان بازیکانی مثل حکیم نصاری، موسی کولیبالی، طالب ریکانی، رضا کرملا چعب و عباس بوعذار را جذب کرده است و با حضور چند بازیکن جوان لیگ یکی تلاش می کند تیمی درست کند که بتواند در لیگ برتر موفق شود. با این حال بازیکنانی که ویسی در این فصل جذب کرده است، به مراتب کیفیت پایین تری از بازیکنانی که جدا شده اند دارند و با این شرایط هرگز نمی توان از استقلال خوزستان توقع قهرمانی و یا حتی حضور در رتبه های بالای جدول را داشت.

ویسی در سال اول مربیگری موفق شد جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را با صبا کسب کند اما سال بعد سرمربی پیکان شد و با این تیم به لیگ یک سقوط کرد. حالا ویسی که موفق شده در لیگ پانزدهم استقلال خوزستان را قهرمان لیگ برتر کند، به نظر در چالشی شبیه چند سال پیش گرفتار شده است باید دید گواردیولای ایران می تواند دوباره با جوانان جنوبی شگفتی ساز لیگ شود با نه؟

601

کد خبر: 807520

وب گردی

وب گردی