ادامه پیگیری پرونده تخلفات انتخاباتی استان بوشهر

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه پرونده‌های تخلفات انتخاباتی استان بوشهر مختومه نشده گفت: در جریان انتخابات ۲۹ اردیبهشت تخلفاتی ثبت شده که این پرونده‌‌ها در استان بوشهر در حال پیگیری است.

به گزارش ایسکانیوز، خلیل رضایی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر ظهر امروز (دوشنبه 26 تیرماه) در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان نقش این نهاد را در عرصه‌های مختلف برشمرد و اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از نهادها و ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی است که نقش مهمی در جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی دارد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی شورای نگهبان و با بیان اینکه هسته نخست آن در 100 سال گذشته تاسیس شد خاطر نشان کرد: در دوران مشروطیت برخی از علما خواستار واگذاری اختیاراتی به مردم و تاسیس نهادی در این عرصه که بر نمایندگان مردم و مصوبات آنها نظارت داشته باشد شدند که در پی آن شیخ فضل الله نوری به شهادت رسید.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه در قانون اساسی 12 اصل به شورای نگهبان مربوط است افزود: عمده‌ترین اصل این قانون اصل 91 در خصوص تعین شورای نگهبان، اصل 98 تفسیر قانون اساسی توسط شورای نگهبان و اصل 99 اشاره به نظارت بر انتخابات و همه پرسی است.

رضایی با بیان اینکه در شورای نگهبان 6 فقیه توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود تصریح کرد: انتخاب 6 حقوقدان به پیشنهاد قوه قضائیه و تایید مجلس شورای اسلامی از دیگر اعضای شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه در همه کشورها نهادی مانند شورای نگهبان وجود دارد، بیان کرد: هیچ کدام از مصوبات مجلس شورای اسلامی بدون تاییدیه شورای نگهبان وجه قانونی ندارد، شورای نگهبان نهادی فرا قوه‌ای و مستقل است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با اشاره به ترفندهای دشمنان برای تخریب شورای نگهبان افزود: استفاده از عنوان فله‌ای تایید شدن افراد توسط شورای نگهبان دیدگاهی است که دشمنان علیه این نهاد مطرح می‌کنند و برخی از جریانات سیاسی نیز به شورای نگهبان جناحی نگاه می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه قدرت‌های سلطه‌گر می‌داند اگر علما بر مصدر قدرت قرار بگیرند مانع نفوذ آنها و منافع آنها می‌شود گفت: دشمنان، شورای نگهبان، ولایت فقیه، سپاه و بسیج را مورد هجمه قرار می‌دهند که برخی افراد نیز در داخل به آن دامن می‌زنند، در حالیکه این نهادهای انقلابی وظیفه پاسداری از نظام و اسلام را به عهده دارند.

وی به انتخابات 29 اردیبهشت ریاست جمهوری پرداخت و افزود: در جریان این انتخابات 3 هزار و 100 نفر به عنوان ناظر، سرناظر، ناظر مسئول و بازرس در استان بوشهر فعالیت می‌کردند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری استان بوشهر تخلفاتی از سوی مدیران وجود داشت، بیان کرد: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در انتخابات تخلفاتی داشتند که برای پیشگیری وقوع جرم گزارشاتی به قوه قضائیه ارسال شد.

رضایی، با بیان اینکه پرونده‌های تخلفات انتخاباتی استان بوشهر مختومه نشده گفت: در جریان انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر تخلفاتی وجود داشته که پرونده‌‌های تخلفات انتخاباتی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه انتخابات دوازدهمین دور از ریاست جمهوری تنها انتخاباتی بود که مقام معظم رهبری به قوه قضائیه دستور پیگیری تخلفات را دادند افزود: در این انتخابات پرونده‌های تخلفات انتخاباتی تشکیل شد و این جریان در حال پیگیری است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر از برگزاری همایش‌های ویژه ناظران و سرناظران این نهاد در استان بوشهر پرداخت و گفت: سالی 2 بار برای ناظران و سرناظران استان بوشهر همایش‌های بصیرتی و تخصصی برگزار می‌شود که در این راستا آموزش‌هایی در این عرصه مورد توجه قرار دارد.

901

کد خبر: 807544

وب گردی

وب گردی