پهپادها به کمک  پلیس انگلیس می آیند

سه گروه از نیروهای پلیس انگلیس به ابتکار خودشان اولین تیم پهپادی نیروهای پلیس این کشور را تشکیل داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، استفاده از پهپادها امروزه بسیار گسترده و نامحدود شده است. این پرنده‌های هدایت‌پذیر از راه دور در ابعاد، قابلیت‌ها و مصارف مختلفی به کار گرفته می‌شوند.

در انگلیس مجموعه‌ای متشکل از سه دپارتمان پلیس این کشور تصمیم گرفته‌اند اولین واحد پهپادی نیروهای پلیس این کشور را راه‌اندازی کنند.

استفاده از پهپادها از سوی سازمان‌های مجری قانون در جهان در حال فراگیر شدن است و بخش‌هایی از نیروهای پلیس آمریکا نیز در حال استفاده از این پرنده‌ها هستند.

در پایان سال 2016 حدود 347 ارگان دولتی در آمریکا در حال استفاده از این فناوری هستند که بیشتر آنها در بخش کلانتری و دپارتمان پلیس هستند.

انگلیس اما یکی از کشورهایی است که کمتر استفاده از پهپادها را در برنامه‌های خود داشته است ولی در سال 2010 قوانین استفاده از این وسایل در این کشور تدوین شده است.

راه‌اندازی این واحد در پلیس انگلیس اولین حرکت رسمی از سوی یکی از ارگان‌های این کشور برای استفاده از پهپادها محسوب می‌شود.

قرار است تا 12 ماه آینده حدود 40 نیرو برای این واحدها تربیت شده و کار خود را آغاز کنند.

این پهپادها در عملیات‌های جستجو، تعقیب و گریز، تصویربرداری از صحنه‌های جنایی و رصد ترافیک به کار گرفته می‌شوند.

در حال حاضر تیم‌های پلیس انگلیس از پهپادهای "دی‌جی‌آی"(DJI) که به دوربین‌های 4K مجهز هستند، استفاده می‌کنند.

یکی از برنامه‌های مورد نظر، استفاده از این پهپادها برای کاهش نیروهای پلیس مستقر در خیابان‌ها ومعابر است.

با افزایش استفاده از این فناوری‌ها تا سال 2020 در آمریکا تعداد آنها را به 300 هزار دستگاه خواهد ‌رسید و باید قواعد ترافیکی برای رفت و آمد راحت آنها تعیین کرد.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 807601

وب گردی

وب گردی