فرجی: به این موفقیت‌ها بسنده نخواهیم کرد/ نتیجه مدنظر ما از بانوان بیشتر از این بود

رئیس فدراسیون کاراته گفت: ما به این موفقیت‌ها بسنده نخواهیم کرد چرا که هدف ما حضور پرقدرت در المپیک 2020 است تا در آنجا کاراته برای ورزش کشور نقش‌آفرینی کند.

صادق فرجی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص نخستین قهرمانی کاراته ایران در چهار رده سنی در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: در ابتدا باید این موفقیت و کسب عنوان قهرمانی در چهار رده سنی مسابقات قهرمانی آسیا را تبریک بگویم. این برای نخستین بار در کاراته ایران بود که در یک مقطع در چهار رده سنی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدیم. باید از سلطانی‌فر به عنوان مقام عالی وزارت ورزش و معاونین ایشان نیز تشکر کنم که در این مدت نهایت همکاری را با فدراسیون داشتند و همچنین از سرمربیان رده‌ها سنی مختلف تیم ملی و همکارانم در فدراسیون تشکر می‌کنم که با نهایت همکاری برنامه‌های اردوها و اعزام را پیگیری کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در سال‌های آینده دو رویداد مهم مسابقات قهرمانی جهان در سال 2018 و المپیک 2020 را پیش رو خود داریم اکثر کشورها با نهایت قدرت در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند تا بازیکنان خود را برای این دو رویداد محک بزنند. بازیکنان ما نیز با نهایت قدرت در مسابقات حاضر شدند و موفقیت‌های بزرگی را کسب کردند. هر چند ما به این موفقیت‌ها بسنده نخواهیم کرد چرا که هدف ما حضور پرقدرت در المپیک 2020 است تا در آنجا کاراته برای ورزش کشور نقش‌آفرینی کند.

رئیس فدراسیون کاراته تصرح کرد: ما در المپیک 2020 این شانس را داریم که 8 فرصت بسیار خوب را برای حضور در المپیک و نتیجه‌گیری داشته باشیم . ما برای المپیک 2020 برنامه‌ریزی کردیم تا ابتدا بازیکن موفق به کسب سهمیه شوند و سپس با حضور در کوران مسابقات برای نتیجه‌گیری آماده شوند. در کنار موفقیت تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا دو اتفاق خوب دیگر نیز برای کاراته ما اتفاق افتاد که یکی ارتقا 24 داور کاراته ایران بود که باعث خواهد شد تا داوران ما جایگاه خوبی را در سطح آسیا و جهان کسب کنند. در کنار آن من نشست‌های خوبی را با اسپینوز، رئیس فدراسیون جهانی کاراته و اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی در جهت تعامل بیشتر داشتم تا موجب همکاری بیشتر در زمینه آموزش و داوری برای کاراته کشور شود. امیدوارم در ماه‌های آینده نتایج این نشست‌ها را نیز مشاهده کنیم.

فرجی در خصوص اینکه موفقیت کاراته ایران در آسیا و شانس کسب افتخارآفرینی در المپیک باعث نگاه جدی‌تر مسئولان وزارت ورزش و جوانان به این رشته خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه قبل از اعزام تیم ملی، دکتر سلطانی فر در اردوی ما حضور پیدا کرده بودند و نشست دوستانه‌ای را با بازیکنان داشتند به خوبی از پتانسیل و ظرفیت کاراته ایران باخبر بودند . وزیر ورزش در صحبت‌های خود نیز اشاره کردند کاراته می‌تواند از رشته‌های مدال‌آور در المپیک 2020 باشد و این نشان می‌دهد نگاه ایشان باعث خواهد شد تسهیلات خوبی را نیز برای کاراته در بحث زیر ساختها قائل شوند.

وی افزود: با توجه یه اینکه کاراته یک رشته المپیکی شده است داشتن یک سالن اختصاصی از حداقل‌ها امکانات فدراسیون است و داورزنی نیز مسئول شده است تا دستور اختصاص یک سالن اختصاصی را به این رشته بدهند تا ما بتوانیم تمام برنامه‌ها و اردوهای خود را برای کسب سهمیه المپیک تدارک ببینیم. بچه‌ها ما برای کسب سهمیه باید به خوبی آماده و در مسابقات مختلف شرکت کنند که این مسئله نیازمند زیرساخت‌ها اختصاصی برای این رشته و همچنین اعتبارات است. هر اعزامی مستلزم تامین اعتبار است و ما نیز تنها به بودجه وزارت ورزش و کمیته المپیک اکتفا نخواهیم کرد و در تلاش هستیم در بحث تامین اعتبار نیز منابعی را تامین کنیم.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص انتقادات و حواشی که به سطح مسابقات قهرمانی آسیا و عدم حضور ژاپن با تیم اصلی خود شده است، گفت: من از این زاویه نگاه می‌کنم که در مقطع 6 ماه تغییر در فدراسیون یک همدلی در جامعه کاراته به وجود آمده است . در هر مقطعی که در کاراته آرامش و همدلی بوده است بچه‌ها ما خوب نتیجه گرفته و برنامه‌ها را به خوبی پیش بردند . من به موارد حاشیه‌ای توجه نمی‌کنم و آنچه برای من مهم است برنامه‌های تدوین شده است تا پله پله آنها را پیش ببریم و نتایج مدنظر خود را کسب کنیم.

وی با تقدیر از پیشکسوتان و جامعه کاراته عنوان کرد: باید از پیشکسوتان ، صاحب نظران و کارشناسات کاراته تشکر کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا برنامه‌های خود را پیش ببریم. این عزیزان به خوبی از کاراته حمایت می‌کند که من باید از آنها تشکر کنم و امیدوارم این حمایت همچنان برای ادامه راه ما تداوم داشته باشد.

فرجی در خصوص عملکرد بانوان ما در کومیته و کاتا اظهار داشت: ما درقسمت کاتا خدا را شکر نتایج خیلی خوبی در قسمت جوانان داشتیم. در بزرگسالان نیز در بخش تیمی تا مرحله فینال نتایج خوبی داشتیم اما نباید فراموش کنیم بازیکنان زحمت زیادی کشیده بودند ولی کشورهای دیگر نیز در حال فعالیت هستند. با توجه به المپیکی شدن کاراته کشورها در حال سرمایه‌گذاری هستند و کشورهای عربستان، آذربایجان، ترکیه و دیگر کشورها در حال برنامه‌ریزی هستند و کار ما در سال 2020 بسیار سخت خواهد بود. خدا را شکر ما برنامه 5 ساله راهبردی خوبی را تدوین کردیم که در حال اجرا است و من قول می‌دهم با این برنامه جایگاه کاراته ایران در دنیا تضمین می‌شود.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص آینده مربیگری تیم‌های مختلف فدراسیون کاراته یادآور شد: در بحث مربیان تیم ملی خدا را شکر در مقطع نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هر کدام توانایی‌های خود را به خوبی نشان دادند اما قطعا جلسه کارشناسانه‌ای خواهیم داشت. ما فقط نیمه خالی لیوان را نخواهیم دید و نتایج مربیان موفق ما نیز آنالیز خواهد شد . مربیانی که درقسمت بانوان و به خصوص بزرگسالان بانوان نیز نتیجه نگرفتند عملکردشان بررسی خواهد شد. هر چند در قسمت تیمی واقعا زحمت کشیدند اما نتیجه‌ای که مدنظر ما در قسمت بزرگسالان بانوان بود با توجه به توانمندی بچه‌های ما بیشتر از این بود . با توجه به توانمندی مربیان ما نگاهمان این بود که در بخش انفرادی نتایج بهتری حاصل شود و این موضوع نیز قطعا بررسی خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات مالی فدراسیون و برنامه های خود در این زمینه گفت: بعضی عزیزان از بدهی‌های گذشته صحبت می‌کنند که من به ان بدهی نمی‌گویم. در فدراسیون کاراته هر سرپرست و رئیسی برای انجام برنامه‌های خود باید تعهدات مالی ایجاد کند و طباطبایی نیز برای اعزام به جاکارتا و اتریش هزینه‌هایی انجام داده است که قاعدتا هزینه‌هایی باقی مانده است. برای فدراسیونی که اعتباراتش محدود است چنین بدهی سخت است اما با توجه به صحبت‌هایی که با مسئولان وزارت ورزش داشتیم امیدوار هستیم بخشی از آن را از طریق وزارت ورزش و کمیته المپیک تامین کنیم. بخشی دیگر از آن را نیز فدراسیون موظف است با گرفتن اسپانسر تامین کند.

فرجی در پایان خاطر نشان کرد: اینگونه نیست که تنها نگاه ما به وزارت ورزش باشد و برخی فعالیت‌های اقتصادی را شروع کردیم تا بتوانیم برنامه‌ها و اهداف را انجام بدهیم. تعهداتی که در مقطع سرپرستی طباطبایی نیز صورت گرفته است برعهده ما خواهد بود تا آنها را انجام بدهیم .

603

کد خبر: 807653

وب گردی

وب گردی