راه اندازی تیم های واکنش سریع در 420 شعبه هلال احمر

معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد ونجات هلال احمر گفت: تا پایان سال آینده 4200 رنجر امدادی در قالب تیم واکنش سریع تربیت می شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، احمد سلطانی در این باره اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون ۱۷ تیم عملیاتی ویژه واکنش سریع را برای عملیات‌های امدادی تعریف کرده تا این تیم‌ها در دقایق و ساعات اولیه هر حادثه‌ای بتوانند برای امدادرسانی در محل حاضر باشند. در حال حاضر با اقدامات انجام شده تیم‌های واکنش سریع هلال احمر در مراکز استان‌های کشور فعال شده اند.

وی ادامه داد: قرار است به زودی شعب هلال احمر هم بهتیم‌های واکنش سریع مجهز شوند. براساس برنامه تا پایان سال ۹۷، ۴۲۰ شعبه هلال احمر دارای تیم واکنش سریع امدادی می‌شود.

معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امدادو نجات با اشاره به اینکه تیم‌های واکنش سریع به دلیل ماموریت‌هایی که دارند، نیاز به آموزش تخصصی داشته و باید دوره‌های بازآموزی برای آن‌ها با آموزش‌های جدید انجام شود، تاکید کرد: دوره‌ای را در مشهد برای مربیان برگزار کردیم تا بتوانند این آموزش‌ها را به نیرو‌ها منتقل کنند. هر شعبه هلال احمر باید ۱۰ نیروی واکنش سریع برای ارزیابی و امدادرسانی داشته باشد.

سلطانی با بیان اینکه آموزش اولیه تیم‌های واکنش سریع ۱۰۰ ساعت است، افزود: نیرو‌هایی که امسال و سال آینده به عنوان تیم واکنش سریع جذب می‌شوند ۱۰۰ ساعت آموزش اولیه را می‌بینند تا در سال آینده ۴۲۰۰ نیروی واکنش سریع امدادی در کشور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نیرو‌های جدید در ۵ قطب تعیین شده آموزش‌های اصلی را فرا می‌گیرند.

معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امدادو نجات هلال احمر در مورد حوزه فعالیت تیم‌های واکنش سریع گفت: این تیم‌ها ۲۴ ساعته در شعب هلال احمر آماده باش هستند که با اعلام خطر در کمترین زمان در محل حادثه حاضر می‌شوند. بسیاری از نیرو‌های ما افراد داوطلب هستند که در زمان حادثه با ر‌ها کردن شغل خود با فراخوان برای کمک می‌آیند. اما نیرو‌های واکنش سریع برای امدادرسانی تربیت شده و ۲۴ ساعته در شعب کشیک هستند.

سلطانی در مورد توانمندی‌های تیم‌های واکنش سریع گفت: از نظر فیزیکی این افراد ورزیده هستند تا بتوانند در شرایط سخت حضور داشته و قادر به امداد رسانی به آسیب دیدگان باشند. این نیرو‌ها توانمندی کار در ارتفاع، در آوار، حوادث ترافیکی، جنگل، کوهستان و کویر را دارند.

701

کد خبر: 807676

وب گردی

وب گردی