مشهد باید به عنوان مرجع علمی در دنیا شناخته شود

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: مشهد باید به عنوان مرجع علمی در دنیا شناخته شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی تهرانچی 26 تیرماه در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی CTO که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد جدیدی در آستان قدس رضوی مدنظر قرار گرفته است و آن علمی کردن و توسعه علم در آستان قدس است. مشهد و آستان قدس باید به سهم خود به عنوان یک نقطه موثر در مرجعیت علمی در دنیا ظهور پیدا کنند.

وی ادامه داد: مرجعیت علمی که آستان قدس رضوی به دنبال آن است، یک مرجعیت علمی عام نیست. مرجعیت علمی می‌خواهیم که در عین حال خدمت به زائرین و دلبستگان به امام رضا(ع) را دنبال کند و علمی که بتواند نافذ و اثرگذار باشد.

معاون علمی آستان قدس رضوی در رابطه با نگاه علمی که در آستان قدس مدنظر است، عنوان کرد: از گذشته آستان قدس رضوی محل موقوفاتی بوده است که پیشرفت علم، سلامت مردم و خدمت به خلق را هدف خود قرار داده است و مردم، آستان قدس رضوی را مورد اعتماد خود قرار داده بودند. با این نگاه لازم بود در آستان قدس نگاه جدیدی در حوزه علم و نهاد علم ایجاد شود که تشکیل معاونت علمی در آستان قدس رضوی نتیجه آن است. در ذیل معاونت علمی دو بنیاد علمی و فناوری و سلامت تشکیل شده است.

تهرانچی درباره مبحث سلامت در آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مراتب جدی که ما باید در حوزه سلامت پیگیری کنیم این است که به صورت یکپارچه فعالیت‌ها در حوزه سلامت از آموزش تا درمان و از تولید دارو تا توزیع آن در خدمت به محرومین و زائرین ساماندهی شود.

وی در خصوص برگزاری کنگره‌های بین‌المللی در مشهد، اظهار کرد: شهر مشهد که می‌خواهد مرجعیت علمی پیدا کند، یعنی رخدادهای بزرگ علمی در این شهر باید شکل بگیرد و یکی از این برنامه‌ها، کنفرانس‌های علمی است که در حوزه سلامت تشکیل خواهد شد.

تهرانچی ادامه داد: با ارتباط خوبی که با متخصصین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه امام رضا (ع) و مجموعه آستان قدس به وجود آمده است خدمت در حوزه سلامت به خوبی انجام خواهد شد.

901

کد خبر: 807701

وب گردی

وب گردی