98 درصد داروهای بیماران تولید ایران است/10 درصد بیمه‌شدگان چهارمحال و بختیاری بیش از یک دفترچه بیمه دارند

مدیرکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 10 درصد بیمه‌شدگان چهارمحال و بختیاری بیش از یک دفترچه بیمه دارند.

به گزارش ایسکانیوز صفر فرامرزی گفت: در سال‌های اخیر مشکل هم‌پوشانی بیمه در استان افزاش پیدا کرده است و در حال حاضر 10 درصد بیمه‌شدگان چهارمحال و بختیاری بیش از یک دفترچه بیمه دارند.

وی با اشاره به اینکه افراد بیمه شده در سازمان‌های دیگر، موظف به ابطال دفترچه دوم هستند، تصریح کرد: هر شخصی که دارای سابقه بیمه در سازمان‌های دیگر باشد و حق بیمه واریز نکند در سامانه بیمه سلامت مشخص خواهد شد.

فرامرزی از تشکیل پرونده سلامت الکترونیک در سراسر استان خبر داد و گفت: پرونده سلامت الکترونیک جایگزین دفترچه‌های کاغذی خواهد شد تا پزشک به پرونده بیمار دسترسی و پروسه درمانی بیمار با هزینه کمتر و خدمات بیشتر انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه گفت: با اجرای طرح پرونده سلامت الکترونیک معضل هم پوشانی بیمه نیز مرتفع خواهد شد.

وی گفت: 98 درصد داروهای مورد مصرف بیماران تولید ایران است و تنها دو درصد داروهای مصرفی از دیگر کشورها به ایران وارد می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه هزینه این سازمان هفت برابر از درآمد آن بیشتر است، تصریح کرد:شرکت بیمه شرکتی کاملاً دولتی و حمایتی است و اعتبارات دولت به آن نیز اختصاص خواهد داشت.

فرامرزی اجرای طرح نظام سلامت و پزشک خانواده در تمام شهرهای استان را از مهمترین برنامه‌های این نهاد درسال جاری دانست و به ایسنا گفت: پیش از این طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان اجرا شده است که با تلاش‌های انجام شده امید است این طرح برای تمام شهرهای استان اجرا شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اجرای طرح نظام ارجاع را عامل مهمی در کاهش هزینه‌های درمان دانست و خاطرنشان کرد: امید است بخش زیادی از هزینه‌های درمانی که بر دولت تحمیل شده از این طریق کاهش یابد.

700

کد خبر: 807705

وب گردی

وب گردی