فرماندار ورامین: دانشگاه آزاد اسلامی باعث رونق وزارت علوم شده است/امام جمعه ورامین: دانشگاه آزاد اسلامی در بالفعل کردن استعدادها سهم به سزایی داشته است

فرماندار ورامین گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی باعث رونق وزارت علوم شده است و حتی تنه به تنه دانشگاه‌های معتبر دنیا می‌زند.

دکتر یوسفی فرماندار ورامین در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دانشگاه آزاد اسلامی را بهترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: هر جا کار را به مردم واگذار کرده‌ایم به آن افتخار کرده ایم دانشگاه آزاد اسلامی هم نمونه‌ای از این اقدام است که کار به مردم واگذار شده است و امروز نسبت به آن افتخار می کنیم.

فرماندار ورامین در ادامه با گرامیداشت آیت‌الله هاشمی گفت: امروز این دانشگاه باعث رونق وزارت علوم شده است و حتی تنه به تنه دانشگاه‌های معتبر دنیا می‌زند.

او در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به شهرستان‌های کوچک رونق بخشیده است. دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید قدر دانشگاه آزاد را بداند.

یوسفی ادامه داد: روزی این دانشگاه با دست خالی و با کمک امام راحل راه اندازی شد. اما امروز که با همت همه بزرگان نظام شاهد پیشرفت این دانشگاه هستیم، دانشگاهیان این مجموعه علمی نیز باید مشکلات کشور را حل کنند.

او در ادامه با بیان اینکه اولین بار سند توسعه شهرستان در دانشگاه آزاد تبیین شده است گفت: از این دست افتخارات باید همیشه در دانشگاه آزاد اسلامی تکرار شود.

دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه اقتصاد مقاومتی و بالفعل کردن استعدادهای منطقه سهم به سزایی داشته است

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمودی امام جمعه ورامین گفت: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در اقتصاد منطقه خاص بوده است. امروز در عرصه اقتصاد مقاومتی و بالفعل کردن استعدادهای منطقه دانشگاه آزاد اسلامی سهم به سزایی داشته است. همه این موارد به جز تاثیرات علمی دانشگاه آزاد بوده است. امام جمعه ورامین ادامه داد: مقام معظم رهبری از اساتید دانشگاه به عنوان افسران جنگ نرم نام برده‌اند. در این شبیه خون فرهنگی مدیران دانشگاهی و اساتید با عنوان افسران این جبهه شناخته می‌شوند که باید روشنگری های لازم را برای جوانان انجام دهند. امروز رسالت ما بسیار سنگین است. در این راستا باید دو اقدام صورت گیرد. کادرسازی و دیگری پرورش چهره‌های انقلابی در دانشگاه‌ها.

او در ادامه تاکید کرد: دانشجویان ما باید با ارزش‌های انقلابی رشد و پرورش یابند. همه ما وظیفه داریم تا ارزش‌های انقلابی را به جوانان بشناسانیم تا به گفته رهبری جای شهید و جلاد عوض نشود.

امام جمعه ورامین اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سرمایه انقلاب باید قوی‌تر و نورانی‌تر از گذشته راه خود را ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی با اشاره به موضوع حذف رشته‌ محل‌های دانشگاه اضافه کرد: این موضوع زیبنده مسوولان نیست؛ نباید طوری رفتار شود که شائبه سیاسی بودن در اتفاقات احساس شود.

گفتنی است در این مراسم که با حضور دکتر موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر اسکندری مدیرکل امور چاپ و رسانه های دانشگاه برگزار شد از خانواده شهدای مدافع حرم، شهیدان سعید خواجه صالحانی و سجاد زبرجدی تجلیل شد.

200

کد خبر: 807721

وب گردی

وب گردی