افزایش  جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه امام رضا

رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: امسال ۳۰ درصد جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه افزایش پیدا کرده، این درحالی است که در سال گذشته حدود ۵ درصد دانشجوی خارجی داشتیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر رضا سعیدی در نشست خبری "نخستین کنگره بین‌المللی CTO" که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه امام رضا حدود ۲۰ سال پیش تاسیس شده است و حدود ۶ هزار دانشجو دارد و در سه رشته فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر و معماری در سه دانشکده مجزا دانشجو می‌پذیرد.

وی ادامه داد: سیاست‌های جدید آستان قدس رضوی تقویت و بین‌المللی سازی واقعی دانشگاه است و به این سمت حرکت می‌کند که دانشکده پزشکی راه‌اندازی شود و در قدم‌های بعدی دانشکده داروسازی و دندانپزشکی به این مجموعه اضافه شود.

رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان کرد: در این راستا تعاملات زیادی با وزارت علوم و مجموعه آستان قدس رضوی داشتیم تا بروکراسی اداری آن طی شود و مجوزهای لازم گرفته شود. زیرساخت‌های اولیه ساخته شده است و با بیمارستان رضوی همکاری خوبی داشته ‌ایم که باعث شد در رنگینک جدید ۵۷۲ رتبه دانشگاه امام رضا ارتقاء پیدا کند که نشان از نتیجه رضایت‌بخش از همکاری درون سازمانی بوده است.

سعیدی در رابطه با رویکردهای اصلی دانشگاه امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: اول مرجعیت علمی و یا ارتقای سطح علمی که با راه‌اندازی دانشکده پزشکی دنبال می‌شود. دوم رویکرد بین ‌المللی سازی است که افزایش چشمگیری در جذب دانشجوی خارجی داشتیم و با توجه به این که دانشگاه بین المللی است و بازار کار در ایران تقریبا اشغال شده است و فارغ التحصیل بیکار زیاد داریم بنا را بر این گذاشتیم که دانشجویان خارجی را که جذب می کنیم، بعد از تحصیل به کشور خود برگردند تا توازن بازار کار داخل به هم نخورد. ولی ارز آوری و تاثیرگذاری در منطقه را دنبال خواهیم کرد.

رییس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر دانشجویان خارجی ما از کشورهای اطراف ایران هستند و تقاضاهای محدودی از کشورهای اروپایی داشته‌ایم. رویکرد سوم ما محرومیت‌زدایی است که جزو اهداف اصلی آستان قدس محسوب می‌شود و ما این رویکرد را با اعطای تسهیلاتی به دانشجویان ممتاز و محروم دنبال خواهیم کرد.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 807738

وب گردی

وب گردی