دکتر ولایتی:  تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی  پاسخ به نیاز جامعه بود

اولین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس هیات امنا و هیات موسس و دکتر فرهاد رهبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر ولایتی در ابتدای این جلسه گفت: تاسیس دانشگاه آزاد پاسخ به نیاز جامعه بود.
او درادامه به انتخاب دکتر فرهاد رهبر در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و اضافه کرد: امیدوار هستیم بتوانیم از تجربیات دکتر فرهاد رهبر برای تعالی دانشگاه و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر نوریان ضمن تشکر از دکتر ولایتی گفت: دکتر رهبر از ذخایر انقلاب محسوب می شود و امیدواریم با قرار گرفتن در سمت رئیس این مجموعه علمی، مسیر تعالی دانشگاه آزاد را روشن سازد.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت که وظیفه سرپرستی دانشگاه را بر عهده داشتم متوجه شدم چقدر سخت است کشتی پرتلاطم دانشگاه را در این دریای خروشان بتوانیم حفظ کنیم.

ولایتی با تشکر از روسای قبلی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دکتر جاسبی، دکتردانشجو، دکتر میرزاده و دکتر نوریان گفت:‌ همگی این عزیزان زحمات زیادی را برای ارتقاء دانشگاه آزاد اسلامی متحمل شدند.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد ادامه داد: ما هیچ ملتی را در جهان نمی‌شناسیم که به جغرافیای فرهنگی به این اندازه اهمیت بدهد. ما جزو چند کشور اول جهان هستیم که این میزان دانشجو داریم، دانشگاه آزاد اسلامی به امر رهبری نظام در اوایل انقلاب تاسیس شد و مقام معظم رهبری هم اهتمام ویژه‌ای به این دانشگاه دارند و این انتظار از دانشگاه آزاد می‌رود که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و همچنین در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند.

او گفت: همه کسانی که در این سی و چند سال در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت داشتند حق به گردن ما دارند،‌ 5 میلیون فارغ‌التحصیل و 70 هزار استاد تمام وقت و نیمه وقت ثمره این دانشگاه است، امروز نمی‌توان هیچ خانواده‌ای را یافت که رابطه دور یا نزدیک با دانشگاه آزاد اسلامی نداشته باشد، این دانشگاه متعلق به مردم است و ما باید کار مردم را قدر بدانیم و پاسخگوی نیازهای آنها باشیم.

ولایتی در ادامه ادامه گفت: بنای ما این است که از نیروهای موجود دانشگاه استفاده حداکثری کنیم و کسانی که در این دانشگاه زحمت کشیده‌اند را بی‌سبب کنار نخواهیم گذاشت و قدر زحمتشان را می‌دانیم، درِ دانشگاه آزاد اسلامی به روی همه اساتید و دانشجویان باز است، هدف ما این است که رشته‌های مورد نیاز را تقویت کنیم و رشته‌هایی را نیز به این دانشگاه اضافه کنیم که در بقیه دانشگاه‌ها وجود ندارند.

او همچنین با خوش‌آمد گویی به دکتر فرهاد رهبر به عنوان رئیس انتخابی هیات امنا در دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ از زحمات دکتر نوریان تشکر می‌کنیم، ایشان کماکان دبیر کل هیات امنا هستند.

201/200

کد خبر: 807755

وب گردی

وب گردی