اتحادیه اروپا  در پی اقدام جدی برای جلوگیری از از ورود پناهجویان

اتحادیه اروپا با وجود هشدارهای مکرر سازمان‌های غیردولتی نسبت به عدم کارکرد دیوارهای مرزی، خواستار سرمایه‌گذاری کشورهای عضو برای کنترل کامل عبور و مرور مهاجران از دریای مدیترانه بین لیبی و ایتالیا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا با وجود هشدارهای مکرر سازمان‌های غیردولتی نسبت به عدم کارکرد دیوارهای مرزی، خواستار سرمایه‌گذاری کشورهای عضو برای کنترل کامل عبور و مرور مهاجران از دریای مدیترانه بین لیبی و ایتالیا است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در کمیسیون اروپا گفت: «ما بواسطه همکاری‌های متعدد بسیاری از کشورهای آفریقایی از جمله نیجر موفق شده‌ایم با کاهش عمده حضور پناهجویان به لیبی و سپس مدیترانه مواجه باشیم».

با این حال نماینده سازمان عفو بین‌الملل در بروکسل می‌گوید تا زمانی که جنگ و فقر و تبعیض هست، پناهجویان راه خود را پیدا خواهند کرد.

ایورنا مک‌گوان، دبیرکل سازمان عفو بین الملل در اروپا می‌گوید: «هرچقدر دیوارها را بلندتر کنیم، نردبان‌ها بلندتر خواهند شد و مردم کارشان را خواهند کرد. مسلم است تا زمانی که خشونت و درگیری و جنایات جنگی و فقر بی‌سابقه وجود دارد بسیاری سعی در فرار خواهند کرد. به جای دیوارها باید به پناهجویان کمک کنیم، کلاس‌های کارآموزی تشکیل دهید. به خانواده‌هایشان کمک کنید».

از آغاز سال 2017 میلادی بیش از 2000 نفر از پناهجویان در دریای مدیترانه غرق شده‌اند.

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 807758

وب گردی

وب گردی