حافظی: برخی مزارع جنوب تهران با آب فاضلاب آبیاری می شوند/دادستانی مداخله کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت:‌در بعضی از مناطق جنوب تهران همچنان آبیاری مزارع با فاضلاب خام صورت می‌گیرد و از دادستان تهران درخواست می‌شود به این موضوع رسیدگی شود چرا که سلامت شهروندان تهدید می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، رحمت‌الله حافظی در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور، نسبت به آبیاری مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب اظهار داشت: سال گذشته بازدیدی از مناطق جنوبی شهر تهران و آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب آن داشته‌ایم که به دستور فرماندار شهرستان ری 5 هزار هکتار از این مزارع قلع و قمع شد.

وی افزود: اخیراً یک تیم‌هایی را برای بازدید از مزارع جنوب شهر تهران ارسال کردیم و مشخص شد همچنان آبیاری مزارع با فاضلاب خام انجام می‌شود.

حافظی بیان داشت: در محلات شهید بهشتی و ولی‌آباد آبیاری مزارع با فاضلاب متوقف شده است، ولی همچنان از کانال فاضلاب عباس آباد برای کاشت گندم،‌ چغندر و بلال استفاده می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بیان داشت: در شهرک رسالت و صالح‌آباد نیز با فاضلاب خام مزارع آبیاری می‌شود و کشت سبزی و بامیه دارند.

حافظی با اشاره به اینکه در ضلع غرب اتوبان بهشت زهرا بعد از صالح آباد آبیاری چمن‌ها با آب چاه است ولی آبیاری سبزی‌ها با آب فاضلاب، گفت: محیط زیست و شبکه‌های بهداشت جنوب تهران نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند، چرا که ارتباط بسیار مستقیمی در سلامت شهروندان دارد.

حافظی بیان داشت: از دادستان تهران درخواست می‌شود به این موضوع ورود پیدا کند و این خطر برطرف شود.

701

کد خبر: 807774

وب گردی

وب گردی